لرستان

حریق عمدی در جنگل‌های لرستان ده سال حبس به دنبال دارد

روزهای بروجرد- دادستان مرکز لرستان گفت: حریق عمدی در جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های جنگلی استان ده سال و حریق غیرعمدی یکسال حبس را برای خاطیان به دنبال دارد.

قاضی سعید رازانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بحث‌منابع طبیعی، رئیس کل دادگستری لرستان حمایت ویژه‌ای از مامورین و پرسنل زحمتکش در حفاظت از منابع ملی، مراتع و جنگل‌ها  را دارد.

وی گفت: ما نیز تمام قد از ماموران منابع طبیعی استان برای انجام وظایف قانونی آنان حمایت می‌کنیم.

دادستان مرکز لرستان بیان کرد: شعبات ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه‌های تجدید نظر استان برای رسیدگی به پرونده‌ها راه‌اندازی شده است.

رازانی بیان کرد: با کسانی که بخواهند به منابع ملی، عرصه‌های جنگلی ضربه و قطع درختان کنند قاطعانه برخورد خواهیم کرد و در این زمینه هیچ اغماضی نمی‌شود.

عضو شورای قضایی لرستان با بیان اینکه در سایر موارد نیز همکاری و هماهنگی لازم را با منابع طبیعی و محیط زیست استان خواهیم داشت، افزود: باید اعلام جرم و گزارش از طریق جهاد کشاورزی و منابع طبیعی به دستگاه قضایی ارسال شود و سپس دستورات قاطع صادرو با خاطیان قاطعانه برخورد می‌کنیم. 

وی در مورد ساخت و ساز افراد در تفرجگاه‌ها بیان کرد: در این راستا چنانچه افراد بدون مجوز قانونی ساخت‌وسازی کرده باشند بلافاصله پرونده تشکیل و با خاطیان برخورد می‌شود.

رازانی در خصوص حریق در جنگل‌ها و اراضی ملی گفت: حریق عمدی در جنگل‌ها ده سال حبس و حریق غیرعمدی یک‌سال حبس را برای خاطیان به دنبال دارد؛ اراده دستگاه قضایی بر این است که در راستای حفاظت از اراضی ملی از منابع طبیعی استان حمایت لازم را داشته باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close