اخبار بروجرد

بهره برداری از دومین نیروگاه گازی «بروجرد»

روزهای بروجرد- دومین نیروگاه گازی بروجرد در شهرک صنعتی این شهرستان با حضور لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش مهر، آئین بهره برداری از نیروگاه گازی «الماس نیرو» با حضور استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد.

فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در این مراسم اظهار داشت: احداث نیروگاه گازی الماس نیرو یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که با تلاش متولیان و دست اندرکاران پس از ۳ سال فعالیت تیمی مستمر به انجام رسید.

وی افزود: ایجاد این نیروگاه برای بهره گیری در مواقع اضطراری و حساس اهمیت دارد، به طوری که این پروژه یک نیروگاه تولید پراکنده در سطح کشور است که امروز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تصریح کرد: این نیروگاه‌ها دقیقاً در محل‌هایی که مصرف برق بالا است احداث می‌شوند و این پروژه هم در محل شهرک صنعتی بروجرد که مصرف برق آن بالاست ایجاد شده است.

خودنیا ادامه داد: تا کنون ۶ نیروگاه پراکنده تولید برق در سطح استان لرستان بهره برداری شده و این دومین نیروگاه در شهرستان بروجرد است.

به گفته وی، پروژه نیروگاه گازی الماس نیرو سالانه ۴۸۰۰۰ مگاوات ساعت تولید برق دارد و توانسته برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه تا کنون در لرستان ۵۰۰ کیلو مگاوات انرژی خورشیدی تولید شده است، یادآور شد: این آمادگی را داریم که ۱۰ هزار پروانه تولید انرژی خورشیدی را در استان صادر کنیم.

خودنیا افزود: این ظرفیت بسیار بالایی است که می‌تواند موجب رنگین شدن سفره مردم و ایجاد اشتغال آنها شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close