اخبار بروجرد

برگزاری امتحانات در روزهای کرونایی و نگرانی دانش‌آموزان بروجردی

روزهای بروجرد- امتحانات همه مقاطع بجز پایه های نهم و دوازدهم به صورت مجازی است اما دانش آموزان و والدین آنها از برگزاری امتحانات در روزهای کرونایی با توجه به تعداد مبتلایان شهرستان نگرانی هایی دارند که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا هر ساله خرداد که از راه می رسید، دانش آموزان خود را برای امتحانات آماده می کردند و بدون هیچ نگرانی با تلاش و درس خواندن امتحانات را پشت را گذاشته و یه پایه بالاتر ارتقا می یافتند.

امسال امتحانات دانش آموزان با دلهره کرونا آمیخته شده، طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم باید امتحانات را به صورت حضوری برگزاری کنند و مابقی دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی به صورت آنلاین و مجازی امتحان می دهند.

اگرچه امتحانات نهایی به خودی خود نگرانی هایی را به همراه دارد اما این که چند ماه دانش آموزان مطالب درسی را به صورت مجازی دریافت کرده اند و ممکن است کیفیت لازم را نسبت به فضای حقیقی کلاس درس نداشته باشد، نگرانی دانش آموزان را افزایش داده است.

امتحانات این ۲ پایه در حالی به صورت حضوری برگزاری خواهد شد که در برخی از استانها و شهرستانها وضعیت ابتلای کرونا قرمز بوده و خانواده های دانش آموزان به شدت نگران این موضوع هستند که در هنگام برگزاری امتحانات، کرونا در بین دانش آموزان شیوع پیدا نکند.

در استان لرستان وضعیت کرونا در هیچ یک از شهرستانها به صورت سفید نبوده و همه شهرها در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند.

رحیمی مادر یکی از دانش آموزان بروجردی پایه نهم به خبرنگار ایرنا گفت: در این وضعیت جولان کرونا نگران هستیم که در ایام امتحانات دانش آموزان باید در مدرسه حاضر شوند و کوچکترین بی احتیاطی ممکن است سبب شیوع کرونا در بین دانش آموزان شود.

وی اضافه کرد: در این مدت مدام در قرنطینه خانگی بودیم و همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده ایم ولی دل نگران هستیم که در مدت برگزاری امتحانات این ویروس شیوع پیدا کند و به خانواده های دانش آموزان نیز منتقل شود.

یکی دیگر از مادران دانش آموزان افزود: برای رفت و آمد دانش آموزان در فصل امتحانات چاره ای نداریم جز این که از تاکسی و اتوبوس استفاده کنیم و ممکن است همین سبب انتقال ویروس کرونا شود.

خانم گرشاسبی اضافه کرد: وضعیت بروجرد در ابتلای کرونا قرمز اعلام شده و ما نگرانیم که فرزندانمان در مدت امتحانات هر روز به مدرسه بروند و کرونا آنها را تهدید می کند چرا که برخی از افراد ممکن است علامت نداشته باشند ولی این ویروس را منتقل کنند.

محمد جواد یکی از دانش آموزان بروجردی گفت: از ابتدای شیوع کرونا، همه دروس را از طریق فضای مجازی دنبال کرده ام و در این مدت همه نکات بهداشتی، قرنطینه خانگی و فاصله اجتماعی را در نظر داشته ام و حتی سعی کرده ام در این چند ماه از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنم اما نگران هستیم از این که در هنگام برگزاری امتحانات به این ویروس مبتلا نشوم.

وی اظهار داشت: همین موضوع سبب شده که مدام دلهره داشته باشم و نه تنها خودم بلکه خانواده ام را نیز ممکن است درگیر کنم.

این دانش آموز بروجردی افزود: البته اعلام شده که ضدعفونی کردن و فاصله اجتماعی رعایت می شود اما ممکن است دانش آموزان در حیاط مدرسه در کنار هم این ویروس را منتقل کنند و یا در هنگام رفت و آمد در مسیر منزل تا مدرسه با همکلاسی ها انتقال دهنده این ویروس باشند.

رییس آموزش و پرورش بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش به صورت حضوری برگزار می شود که امتحانات پایه دوازدهم به صورت نهایی و پایه نهم به صورت داخلی است.

محمد مهرافزون با تاکید بر ضدعفونی کردن مدارس اضافه کرد: حوزه های امتحانی دانش آموزان هر روز ضدعفونی می شوند که برای این کار از ارتش و سپاه کمک می گیریم که روزانه تا پایان امتحانات همه حوزه های امتحانی ضدعفونی شوند.

وی گفت: امتحانات دانش آموزان در سالن های بزرگ برگزار خواهد شد و فاصله گذاری اجتماعی و سایر نکات بهداشتی رعایت می شود.

رییس آموزش و پرورش بروجرد اظهار کرد: سایر پایه های تحصیلی براساس ارزشیابی های که صورت می گیرد، کارنامه صادر خواهد شد.

مهرافزون افزود: امتحانات پایه دوازدهم از نیمه خرداد به بعد آغاز خواهد شد ولی امتحانات پایه نهم احتمالا قبل از نیمه خرداد آغاز می شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close