اخبار بروجرد

آئین بزرگداشت ارتحال آیت الله بروجردی به صورت مجازی در قم برگزار شد

روزهای بروجرد- مراسم بزرگداشت پنجاه و هشتمین سالروز ارتحال مرجع فقید بزرگ جهان تشیع آیت الله بروجردی به صورت مجازی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش تسنیم، مراسم بزرگداشت پنجاه و هشتمین سالروز ارتحال مرجع فقید بزرگ جهان تشیع آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

این آئین با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا به صورت مجازی برگزار و به صورت زنده در صحن های حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله بروجردی بیان کرد:  این مرجع تقلید فقید شیعیان منشا برکت های فراوانی برای اقشار مختلف جامعه بود.

وی با تجلیل از خدمات علمی، دینی و اجتماعی مرحوم آیت الله بروجردی خاطرنشان کرد: این مرجع عالیقدر از رجال کم نظیرشیعه در۱۴ قرن گذشته بود که نقش موثری در گسترش علوم دینی و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) داشت .

آیت‌الله سید حسین طباطبایی بروجردی در ماه صفر سال ۱۲۹۲ ه. ق (۱۲۵۰ ش) در شهر بروجرد دیده به جهان گشود و در دهم فروردین ۱۳۴۰ (شوال ۱۳۸۰ قمری) در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی درگذشت و در حرم فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close