لرستانویژه ها

نرخ رشد جمعیت استان لرستان در سال ۹۸ به یک درصد رسید

روزهای بروجرد- مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: درصد رشد جمعیت استان طی سال ۹۸ به یک درصد رسیده در حالیکه این نرخ در کشور کمتر از یک درصد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران مصطفی امانی پور اظهار داشت: برآورد جمعیت استان بدون احتساب میزان مهاجرت‌ها تا پایان سال گذشته معادل یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفربوده است.

وی گفت: از سال ۹۵ تا اسفند سال گذشته ۷۷ هزار و ۷۵۱ نفر به جعیت استان اضافه شده که از این تعداد ۵۰.۷ درصد مرد و ۴۹.۳ زن بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان ادامه داد: ۶۴.۴ درصد جمعیت استان شهری و ۳۵.۶ درصد نیز روستایی است.

امانی پور همچنین در مورد میزان زایش در استان اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۲۸۳۰۵ مورد ولادت به ثبت رسیده است از کل ولادت‌های ثبت شده ۱۴۸۷۰ نفر معادل ۵/۵۲درصد پسر و ۱۳۴۳۵ نفر ۵ /۴۷درصد دختر بودند و به ازای هر ۱۱۱ نفر پسر ۱۰۰ نفر دختر متولد شده  و از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۱۷۹۱۲ مورد معادل ۳ /۶۳درصد شهری و ۱۰۳۹۳ مورد معادل ۷ /۳۶درصد روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت احوال لرستان گفت: در هر شبانه روز به طور متوسط ۷۸ نوزاد در استان متولد شده است و مقایسه نرخ ولادت به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت در کشور ۷۶ /۱۴ودر استان ۴۷ /۱۵بوده است که رتبه ۱۵ را در کشور داریم.

امانی پور اظهار داشت: در سال ۹۸ تعداد ۹۲۰۵ واقعه فوت به ثبت رسیده است که از کل فوتی‌های ثبت شده ۵۳۸۳ نفر معادل۵۸/۵ درصد مرد و ۳۸۲۲ نفر معادل ۵ /۴۱درصد زن بوده است.

وی افزود: از تعداد کل فوتی‌های ثبت شده ۶۵۱۷ مورد معادل ۸ /۷۰درصد شهری و ۲۶۸۸ مورد معادل ۲ /۲۹درصد روستایی بوده است و در هرشبانه روز ۲۵ مورد فوت ثبت شده است.

امانی پور گفت: مقایسه نرخ فوتی به ازای هر ۱۰۰ نفر در کشور ۹/۴ و در استان ۳/۵ است که رتبه ۱۱ را در کشور داریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close