اخبار بروجرد

مقداد صارمی: شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر مقابله با تهدیدات فرهنگی است

روزهای بروجرد- بخشدار اشترینان گفت: شورای فرهنگ عمومی اتاق فکر مقابله با تهدیدات و تهاجمات فرهنگی و اجتماعی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران است.

مقداد صارمی در نشست شورای فرهنگ عمومی بخش اشترینان درسالن هنرستان قلم چی اشترینان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی به عنوان بالاترین نهاد سیاستگذاری فرهنگی در شهرستان می تواند  تاثیرگذارترین نهاد در راستای اقدامات فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی افزود: یکی از اصول مهم ما را فرهنگ تشکیل می دهد و همه باید تلاش کنیم تا با حاکمیت اخلاق در جامعه  در این مسیر قدم برداریم.

بخشدار اشترینان بر تقویت روحیه نشاط و امید در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: نهادهای عضو شورای فرهنگ عمومی باید کارهای فرهنگی را در همه ابعاد مختلف مانند فرهنگ رعایت بهداشت، صرف جویی، صله رحم، ورزش،ٌ پرهیز از دروغ گفتن و تقویت قدرت “نه گفتن” سرلوحه کار قرار دهند.

وی بیان کرد: با تقویت امور فرهنگی در مقام عمل، بی فرهنگی و ناهنجارها در جامعه ریشه کن می شود.

صارمی اضافه کرد: بسیاری از درگیری ها و مناقشات در روستاها و شهرها ناشی از ضعف فرهنگی است و فرهنگ سازی صحیح در جامعه چراغ راه توسعه یافتگی در هر منطقه خواهد بود. 

وی ادامه داد:‌ تلاشهای فراوان صورت گرفته تا در این بخش موضوعات مختلف فرهنگی نهادینه و از بسیاری ناهنجاریها مانند نزاع های دسته جمعی، جلوگیری و ارتقا سطح بهداشت و آموزش، تقویت اخلاق دینی و اجتماعی تقویت شود.

وی گفت: نظارت جدی بر اجرای برنامه های مذهبی و جلوگیری از ورود خرافات و تقویت باورهای دینی ، حفظ آثار فرهنگی را از دیگر اقداماتی است که باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close