اخبار لرستان

رییس کل دادگستری لرستان: پرهیز از مسائل جناحی و جریانات سیاسی از اولویت های دستگاه قضایی است

روزهای بروجرد- رییس کل دادگستری لرستان گفت: وظیفه دستگاه قضا اجازه ورود به مسایل سیاسی و جناحی را به هیچ کس نمی دهد.

به گزارش ایرنا، جعفر بدری در جمع قضات دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب و تجدیدنظر استان با اشاره به پرهیز از هرگونه جناح‌بازی و ورود به مسائل سیاسی بیان کرد: امروز وظیفه خطیر دستگاه قضا اجازه ورود به مسائل سیاسی را  به هیچ‌کس در درودن دستگاه نمی‌دهد و هیچ‌یک از کارکنان دستگاه قضا حق ورود به این مقوله را ندارند.
وی اظهار داشت: کار در دستگاه قضایی مهم و معتبر است و همه کارکنان- مدیران و نیروهای بخش‌های مختلف دستگاه قضایی به لحاظ ایجاد سیستم‌های الکترونیکی بایستی از این ظرفیت استفاده نهایی و کامل را ببرند و روی آوردن به سبک سنتی قدیمی را کنار بگذارند.
رییس کل دادگستری لرستان بر مبارزه جدی با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز اشاره کرد و ادامه داد: داشتن سلاح در منزل کاری نهی شده است و مردم نباید جان و مال خود را با این قبیل سلاح به خطر اندازند.
وی  در خصوص دارندگان سلاح‌های مجاز که استفاده غیرمعمول و غیرمجاز از آن سلاح‌ها را می‌کنند، افزود: شکارچیانی که سلاح مجاز دارند و محیط‌زیست را به مخاطره می‌اندازند و باعث از بین بردن نمونه‌های نادر و دیگرگونه‌های جانوری می‌باشند، بایستی پروانه آن‌ها ابطال گردد.
وی به دادستان‌ها توصیه کرد: اجازه به‌کارگیری سلاح مجاز برای صید حیوانات را ندهند و با مرتکبین برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشند.
بدری در پایان این جلسه با اشاره به این موضوع که دقت و رسیدگی به‌موقع به پرونده‌های ماده ۴۷۷ قانون ا.د.ک را بایستی با سرعت بیشتری انجام داد، تاکید کرد:  پذیرش آنها نوعی تکلیف است که بایستی در اسرع وقت انجام پذیرد تا حقوق مردم تضییع نشود.
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close