اخبار بروجرد

شهردار بروجرد: مشکل اصلی ترافیک بروجرد سد معبر است/ ورود ماشین‌های سنگین به شهر

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد با تاکید بر اینکه مشکل اصلی و فعلی ترافیک بروجرد وجود سد معبر است، گفت: ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر بدون داشتن پارکینگ و گاراژ از دیگر معضلات است.

به گزارش مهر، رحیم جافری در شورای هماهنگی ترافیک که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: برای رفع سد معبر و برقراری نظم در سطح شهر تا کنون علائم راهنمایی و رانندگی زیادی نصب کرده‌ایم که تأثیری نداشته و از این تکرار مکررات خسته شده‌ایم.

وی با بیان اینکه سد معبر مشکل اصلی شهر است، افزود: در حال حاضر ۵۰۰ ماشین سنگین در سطح شهر در میادین، خیابان‌ها، کوچه‌ها، چهار راه‌ها و … بدون مجوز فعالیت و هیچ گونه ساماندهی وجود دارد که با پارک دوبل ساعت‌ها جولان می‌دهند.

شهردار بروجرد ادامه داد: هم اکنون اهرم بازدارنده‌ای که بتواند با فعالیت اینگونه ماشین‌ها برخورد کند در شهرداری وجود ندارد و اگر این مساله حل شود می‌توانیم در زمینه تصادفات جرحی داخل شهری ۶۰ درصد کاهش داشته باشیم.

جافری گفت: با توجه به نصب علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار دهنده، خط کشی‌های انجام شده و… از سوی دستگاه‌های ذیربط باید شاهد کاهش آمار تصادفات درون شهری باشیم اما می‌بینیم برخلاف انتظار این آمار همچنان بالا است.

وی تاکید کرد: همچنین ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر بدون داشتن پارکینگ و گاراژ و ایجاد آلایندگی برای شهروندان از دیگر معضلات شهری است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

شهردار بروجرد افزود: با توجه به عدم دسترسی به قیر به عنوان عمده ترین نهاده شهرداری در پروژه‌های روسازی راه و آسفالت، در سال گذشته سعی کردیم محلات هدف را آسفالت کنیم.

جافری ادامه داد: اما متأسفانه عملاً تعاونی‌های راه و شهرسازی عملیات زیرسازی از جمله آسفالت شهرک‌های نیاوران، شهرک غرب، مسکن مهر و … را رها کرده‌اند و این در حالی است که ارزش افزوده نجومی هم برای زمین‌های آنها در بر داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح بروجرد اظهار داشت: با مشارکت شرکت سرمایه گذار این طرح در برخی از شهرک‌های بروجرد در حال اجرا است و حدود ۴۰ درصد از زباله‌ها جداسازی می‌شود و ۶۰ درصد مابقی به محل دفن پسماند بروجرد سراب زارم انتقال پیدا می‌کنند.

شهردار بروجرد در رابطه با احداث میدان آیت اله نجفی بروجردی نیز افزود: این میدان در نقطه حادثه خیز پیچ «قلعه حاتم» بروجرد ضرورت دارد که ایجاد شود و امروز با طرح آن این پیچ یا از بین می‌رود یا نرم‌تر می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close