اخبار بروجرد

شهرداری در اتفاقات اخیر آرامستان باغ رضوان به درستی به وظایف قانونی خود عمل کرده است

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد در جلسه شورای شهر که به منظور بررسی اتفاقات آرامستان باغ رضوان و شکستن برخی سنگ قبرهای آن تشکیل شد  از قضاوت های سطحی برخی افراد درخصوص شهرداری در غائله اخیر آرامستان باغ رضوان ابراز گلایه کرد.

رحیم جافری افزود: متاسفانه بعضاً افرادی غیرمسئول که خود را دلسوز نظام معرفی می کنند، عملاً با دخالت در روابط مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بروجرد ایجاد تفرقه نمایند و تلاش دارند تا مسئولان نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

وی  با اشاره به این که شهرداری نهادی امنیتی نبوده و مجاز به مداخله مستقیم در چنین مواردی نیست، تصریح کرد: با وقوع اولین حادثه در این آرامستان، شهرداری مسئله را به مقامات امنیتی گزارش داد و همچنین در مورخ ۹۹/۰۱/۳۱ نامه ای در این خصوص به شورای اسلامی شهر ارسال کرد.

بیشتر بخوانید

پنج نفر از تخریب کنندگان قبور آرامستان باغ رضوان بروجرد دستگیر شدند

شهردار بروجرد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اغتشاشات سال ۸۸ مبنی بر لزوم پیگیری مطالبات از کانال های قانونی گفت: متاسفانه علی رغم این توصیه ها، عده‌ای در فضای مجازی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و سازمان آرامستان ها را به ناحق محکوم کردند. وظیفه ما پیگیری قانونی این مسئله بود که در این امر کوچکترین کوتاهی به انجام نرسیده است.

وی در این جلسه در پاسخ به برخی حضار که مصوبه «شورای تامین» را نادرست دانستند، ضمن دفاع از تصمیم اتخاذ یافته، تصمیمات شورای تامین در هر شهرستان را فصل الخطاب عنوان کرد.

شهردار بروجرد با بیان آنکه عملکرد ضعیف گذشتگان باعث بروز این مسئله شده است، افزود: عده ای با خودنمایی در هنگام بروز چنین حوادثی، عملاً تمام زحمات شهرداری را زیر سوال ببرند.

جافری گفت: در سال ۸۲ و طی صورت جلسه‌ای محلی (بدون ثبت در محافل رسمی) قرارداد انتقال ۱۱ هکتار زمین مربوط به این آرامستان منعقد شد و در حال حاضر افرادی با طرح ادعای مالکیت بواسطه مشاع بودن زمین، عدم رضایت خود را نسبت به دفن میت در این مکان ابراز داشته اند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه شورای تامین شهرستان در این خصوص افزود: طبق این مصوبه، شهرداری به وظایف خود در این آرامستان ادامه می دهد و هم اکنون دوربین های مداربسته و ترانس برق آرامستان در حال تعمیر می باشند.

جافری با اشاره به درخواست مطرح شده برای احداث جاده دسترسی در حاشیه این آرامستان اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن این موضوع، شهرداری تحت هیچ شرایطی چنین پروژه ای را در این محل انجام نمی دهد و صرفاً به وظایف قانونی خود در این آرامستان ادامه می دهد.

شهردار بروجرد در انتها از پیگیری برای احداث آرامستانی جدید در اراضی با وسعت تقریبی ۲۰۰ هکتار و مشتمل بر تمامی امکانات از جمله غسالخانه، سردخانه، پارکینگ و… خبر داد و افزود: شهرداری ضمن حفاظت از داشته های خود، صرفاً در چارچوب قانون به خدمات رسانی خود ادامه می دهد، لکن راضی به تصرف زمین دیگر افراد نیز نمی باشد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close