اخبار جهان

سید حسن نصرالله: هر اقدامی بجز مقاومت، وقت ‌تلف کردن است

روزهای بروجرد- دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی روز جمعه خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت که فلسطین از بحر تا نهر ملک ملت فلسطین است و آوارگان فلسطینی باید به کشورشان بازگردند.

العالم نوشت، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود رژیم صهیونیستی را «جرثومه فساد»، «شر مطلق» و «غده سرطانی» خواند و گفت که امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را روز جهانی قدس نام‌گذاری کرد.

سید حسن نصرالله در ادامه با تاکید بر حق بازگشت فلسطینیان تصریح کرد: فلسطین از بحر تا نهر ملک فلسطین است و این حق آوارگان است که به کشورشن بازگردند.

نصرالله افزود: مواضع ما در قبال مساله فلسطین و قدس و مقدسات و رژیم اشغالگر، اعتقادی، قانونی، انسانی و اخلاقی است.

وی عنوان کرد: کسانی که تصور می کنند با راه اندازی جنگ، ترور و تحریم و محاصره، مواضع ما در قبال فلسطین تغییر می‌کند، در اشتباه هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که حق بازگشت فلسطینیان، با گذر زمان از بین نخواهد رفت و آنچه که دزیده و یا غصب شده، غیر قانونی است حتی اگر همه جهانیان آن را به رسمیت بشناسند.

وی با بیان اینکه مقاومت تنها راه برای آزادی فلسطین است، گفت که مسئولیت بازپس گیری سرزمین فلسطین و مقدسات آن بر عهده ملت فلسطین و امت اسلامی است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که جنگ و درگیری برای آزادسازی فلسطین ممکن است سال‌های متمادی طول بکشید، اما فرسایشی بودن این جنگ نباید باعث یاس و ناامیدی مردم شود.

دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه مقاومت باید ادامه داشته باشد، افزود: نسل جدید اگر احساس می‌کنند قادر به مقاومت نیستند، نباید برای مشروعیت اشغالگری توجیه بیاورند و آن را به رسمیت بشناسند.

نصرالله گفت که جنگ واقعی، جنگ با ایالات متحده آمریکاست و اسرائیل در خط مقدم آمریکایی قرار دارد که از آن حمایت نظامی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی می‌کند.

شفقنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close