اخبار بروجرد

دسترسی نداشتن به اماکن عمومی مشکل اصلی معلولان در بروجرد

روزهای بروجرد- فرماندار بروجرد گفت: مشکل و دغدغه اصلی معلولان شهرستان دسترسی نداشتن به اماکن عمومی، ادارات دولتی و بانک‌های سطح شهر به علت رعایت نشدن استانداردهای مناسب‌سازی است.

به گزارش ایرنا، مسلم مرادی در کمیته مناسب‌سازی شهرستان بروجرد که به مناسبت ۱۲ آذر روز جهانی معلولان در سالن جلسات اداره بهزیستی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: معلولان یک قشر ارزشمند هستند و باید از آن‌ها حمایت شود، آن‌ها شهروندان جامعه بوده و باید به‌اندازه و به نسبت برابر با دیگر شهروندان از امکانات جامعه استفاده کنند.

او تصریح کرد: در حقیقت معلولیت محدودیت نیست و این ادعا را می‌توان با موفقیت‌ها و فعالیت‌های قابل‌قبول و ارزشمندی که جامعه معلولان در زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی کسب کرده‌اند، اثبات کرد.

فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: تعاونی اشتغالزایی معلولان شهرستان تشکیل شود و هم افراد دارای معلولیت در آن ذی‌نفع باشند. 

مرادی اضافه کرد: وظیفه تک‌تک مردم و مسوولان است که نسبت به اعاده حقوق حقه معلولان دست یاری به هم دهند و در ساختن شهر و جامعه‌ای در خور آنان تلاش کنند.

او بیان کرد: از جامعه معلولان شهرستان نیز یک تیم مشاوره برای فرماندار و شهردار تشکیل داده و برای رفع مشکلات جامعه معلولان راهکار ارائه دهند.

فرماندار بروجرد ادامه داد: در راستای پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ نیز به بهزیستی حمایت های لازم انجام خواهد شد.

مرادی ادامه داد:‌ روز جهانی معلولان فرصت مغتنی برای ارج نهادن به تجارب و توانایی های همنوعانی است که با معلولیت‌های گوناگون دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرماندار بروجرد گفت: همچنین این روز فرصت مناسبی جهت بررسی و بازبینی اقدامات انجام شده به منظور احیای حقوق معلولان و اصلاح نوع نگرش عمومی نسبت به پدیده معلولیت در جامعه است.

او یادآور شد: امروزه معلولان با تکیه بر نیروی ایمان و بهره‌گیری از استعدادهای عظیم خویش توانسته‌اند در مسیر رشد و شکوفایی و کمک به توسعه کشور و افتخار آفرینی در میادین مختلف علمی و ورزشی گام‌های موثری بردارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close