اخبار جهان

مسکو: نیروهای ایرانی در ۸۰ کیلومتری مرز اسرائیل حضور دارند

روزهای بروجرد- نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه تاکید کرد که نیروهای ایرانی مستقر در این کشور، ۸۰ کیلومتر با مرز سرزمین های اشغالی فاصله دارند.

به گزارش شفقنا به نقل از «اسپوتنیک» روسیه، «الکساندر لاورنتیف»، نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور در امور سوریه اعلام کرد که با وجود تصمیم دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی «جولان»، نیروهای ایرانی مستقر در سوریه در فاصله تقریبا ۸۰ کیلومتری مرز این کشور با سرزمین های اشغالی حضور دارند.

لاورنتیف در گفت و گو با اسپوتنیک و در پاسخ به پرسشی در رابطه با احتمال تحرک نیروهای ایرانی در نتیجه تصمیم اخیر آمریکا در رابطه با جولان اظهار داشت: با دوستان ایرانی خود به یک توافق دست یافتیم مبنی بر این که برخی یگان ها در (مرز سوریه با سرزمین های اشغالی)، برای تضمین امنیت در منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه و تبدیل آن به یک منطقه امن، در فاصله ۷۵ تا ۸۰ کیلومتری مرز باقی می مانند و آنها به وعده های خود عمل خواهند کرد.

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه در همین حال تاکید کرد که کشورش ایده تشکیل یک گروه کاری بین المللی در رابطه با خروج نیروهای خارجی از سوریه را بعید نمی داند با این حال برای انجام چنین کاری ابتدا باید وضعیت این کشور پایدار شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close