اخبار ایران

ظریف خطاب به هیأت‌های افغانستانی در تهران: هر چه زودتر جنگ را پایان دهید

روزهای بروجرد- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به هیأت‌های افغانستانی در تهران گفت: هر چه زودتر جنگ را پایان دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در نشست پایانی گفت‌وگوهای بین الافغانی تهران که در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، با تشکر از هر دو هیأت که در این گفت‌وگوها صلح و راحتی و آسودگی مردم افغانستان را اولویت گفت‌وگوهای خود قرار دادند، اظهار داشت: شجاعت در صلح مهمتر از شجاعت در جنگ است، زیرا برای صلح باید ایثار و گذشت داشت و از خواسته‌های حداکثری چشم پوشید و به خواسته‌های طرف دیگر توجه کرد، خصوصا در این گفت‌وگوها که طرف دیگری وجود ندارد و هر دو طرف برادران هم و در جستجوی صلح و آرامش برای ملت افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: ملتی که ۴۰ سال است در رنج و زحمت است حق دارد که مخالف جنگ باشد. آن‌چه از شما می‌خواهم این است که از این فرصت استفاده کنید و هر چه زودتر جنگ را در افغانستان پایان دهید و برای مردم افغانستان فرصت توسعه فراهم آورید.

ظریف تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده است تا به هر صورت که مایل باشید ادامه گفت‌وگوهای شما را تسهیل کند.

در نشست پایانی گفت‌وگوها قبل از سخنرانی وزیر خارجه، «یونس قانونی» به نمایندگی از هیأت جمهوریت و «عباس استانکزی» به نمایندگی از هیأت طالبان نظرات خود را درباره نشست تهران بیان و در اظهارات خود از جمع بندی طرف مقابل از گفت‌وگوهای صلح حمایت کردند.

شرکت‌کنندگان در نشست بین‌الافغانی صلح که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ در تهران برگزار شد، بیانیه‌ای شامل ۶ بند صادر کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close