لرستان

عبور روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه فراورده های نفتی از جاده های لرستان

روزهای بروجرد- سید موسی خادمی گفت : لرستان به معنای واقعی بکرترین و بی رقیب ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری است .

به گزارش برنا؛ خادمی در سفر به تهران وجلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که  با حضور  مهندس شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اعضای اتاق بازرگانی ایران، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیر کل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استان و جمعی از سرمایه گذاران به میزبانی اتاق بازرگانی برگزار شده بودبا تشریح ظرفیت های استان ، اظهارکرد: امیدواریم این جلسه منجر به کمک به استان لرستان شود .

او افزود:  لرستان به معنای واقعی بکرترین و بی رقیب ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری است .

خادمی  تصریح کرد: به لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر جنوب به شمال و غرب به شرق بسیار مستعد برای حضور سرمایه گذاران است .

 استاندار لرستان  بیان کرد:  با تلاش‌های صورت گرفته زیرساخت‌های استان تا حد زیادی شکل گرفته و در حال آماده شدن است .

او گفت: بخش عمده جاده های ارتباطی و محورهای اصلی مواصلاتی لرستان چهار بانده هستند .

خادمی خاطر نشان کرد:  از لحاظ تولید برق استان دچار کمبود نیست و نزدیکی به خطوط لوله نفت در منطقه برای تأمین سوخت های فسیلی مشکلی ندارد .

او یادآور شد:  روزانه حدود ۷۰۰ هزار بشکه فراورده های نفتی از جاده های استان عبور می کند .

خادمی ادامه داد: در حوزه های نفتی، پالایشگاهی و پتروشیمی لرستان یک استان قابل توجه است .

او عنوان کرد: در بحث های گردشگری می توان گفت به طور قطع لرستان پر استعداد ترین استان کشور است و محلی مناسب برای حضور سرمایه گذاران در بخش گردشگری .

خادمی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی فرآوری محصولات کشاورزی ظرفیت‌های مهمی برای سرمایه گذاری دارد .

او یادآور شد: تولیدات کشاورزی خاصی در استان به عمل می آید که زمینه صادرات آن به خارج از کشور با سرمایه گذاری فراهم می شود .

 او اضافه کرد: گیاهان دارویی از استعدادهای لرستان است و با سرمایه‌گذاری در این زمینه می تواند یکی از قطب های مهم کشور باشد .

 خادمی تاکیدکرد: شرکت های داروسازی فعالی در لرستان وجود دارد که محصولات آنها در سایر نقاط کشور توزیع می شود .

او بیان کرد: در حوزه آبزیان و پرورش ماهیان سردابی رتبه نخست کشور متعلق به لرستان است .

خادمی گفت: لرستان با سرمایه گذاری می تواند به واسطه ظرفیت هایی که دارد به قطب پرورش ماهیان سردابی تبدیل شود .

 او  تصریح کرد: صنایع سنگ استان در کشور به خوبی شناخته شده و در حوزه کسب و کار جدید سنگ مانند تولید کاغذ از سنگ آماده استقبال از سرمایه گذاران است .

خادمی با بیان اینکه  در سال های اخیر با حضور بخش خصوصی پروژه های قابل توجهی آغاز به کار نموده اند ، افزود: در زمینه بازآفرینی شهری همه شهرهای استان به ویژه شهر خرم آباد دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند .

او با بیان اینکه می‌توان گفت خرم آباد جزو معدود شهرهایی است که چشمه های آب شرب باحجم بالای خروجی آب در محدوده شهری دارد یادآور شد: لرستان فرصتی مناسب برای انجام سرمایه گذاری با ارزش افزوده بالاست که باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در ظرفیت های فراوانی که دارد فراهم شود .

استاندار لرستان گفت : دلایل عدم حضور سرمایه‌گذاران در استان به عنوان یک طرح توسط اتاق بازرگانی پیگیری شود و برای سرمایه گذاران ترجیحات ایجاد کنیم و تشکیل تیم برای شناسایی این ترجیحات با توجه به ظرفیت های موجود .

خادمی با بیان اینکه  روش های تأمین مالی به طرق مختلف برای استان شناسایی و بکارگیری شود گفت :  لرستان نیازمند یک نهاد با ماهیت سرمایه‌گذاری و حضور سرمایه‌گذاران در حوزه های مختلف است .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close