اخبار لرستان

۶۰ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل در لرستان جذب شد

مهلت جذب اعتبارات عمرانی از پایان تیر به شهریورماه تمدید شده اما دستگاهها باید تا مردادماه تمامی اعتبارات را جذب کنند

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: ۶۰ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل در استان جذب شده و دستگاهها باید تلاش مضاعفی برای تخصیص مابقی این منابع داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، سیدموسی خادمی در حاشیه جلسه جذب اسناد خزانه افزود: مابقی اعتبار جذب نشده از منابع خسارت سیل ۳۹۴ میلیارد تومان است که اغلب به عنوان اسناد یکساله و دوساله هستند که تاکنون پرداخت نشده اند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای چگونگی جذب این اسناد صورت گرفته، تصریح کرد: اسناد برخی دستگاهها همانند جهادکشاورزی اواخر سال گذشته ابلاغ شده و شرایط حاصل از شیوع کرونا نیز بر این روند تاثیرگذاشته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استانی امسال تاکنون ابلاغ نشده اضافه کرد: این رقم بدون احتساب اعتبارات ملی حدود یکهزار میلیارد تومان می باشد.

استاندار لرستان گفت: مهلت جذب اعتبارات عمرانی از پایان تیر به شهریورماه تمدید شده اما دستگاهها باید تا مردادماه تمامی اعتبارات را جذب کنند چراکه در صورت عدم تحقق این مهم، اعتبارات عمرانی و خسارت سیل از دستگاه های کم کار، گرفته شده و برای دستگاههای موفق و فعال جابجا می شوند.

سیل سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زد و در یکی از محل های اعتبار جبرانی که اغلب به صورت خزانه بوده معادل ۶۹۳ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که این رقم بدون احتساب منابع دیگر از جمله کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close