لرستان

برق ۳۰ اداره پرمصرف در لرستان قطع شد

روزهای بروجرد– مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: جریان برق ۳۰ اداره و دستگاه عمومی و دولتی استان به دلیل عدم رعایت الگوی مصرف، قطع شده است.

مهران امیری در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بخشنامه مصوب هیات وزیران، مصرف برق بخش عمومی و اجرایی در صبح باید ۳۰ درصد و عصر ۶۰ درصد نسبت به صبح کم شود که در صورت رعایت نکردن این مصوبه، اخطار و یا قطع برق خواهند داشت.

او تصریح کرد: در این راستا علاوه بر قطع برق ادارات پرمصرف، ۱۴۵ اخطار نیز برای نهادهای پرمصرف برق در استان صادر شده است.

او گفت: مصرف برق استان روز گذشته در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه به اوج خود و معادل ۷۳۲ مگاوات رسید و شب نیز در ساعت ۲۰ و ۴۵ دقیقه به ۷۶۰ مگاوات افزایش یافت در حالیکه به طور معمول، اوج مصرف در ساعت ۱۵ ثبت می شود که مصرف استان در این ساعت ۶۵۲ مگاوات بوده و این اختلاف ۸۰ مگاواتی در کاهش مصرف با همکاری بخش صنعت و کشاورزی حاصل شد.

امیری افزود: از مجموع ۷۳۲ مگاوات برق مصرفی روز گذشته استان حدود ۵۵ درصد مربوط به مشترکان خانگی بود که از شهروندان انتظار می رود با رعایت نکات ساده مانند خاموش کردن کولر اضافی، عدم استفاده از وسایل برقی در بعد از ظهر و ساعات اولیه شب و ایجاد سایبان برای کولرهای آبی، در مصرف صرفه جویی کنند.

بخش کشاورزی، قهرمان نجات برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان همچنین با اشاره به اینکه تعطیلی و تغییر ساعت ادارات موجب حدود ۱۰ تا ۱۲ مگاوات از ۸۰ مگاوات صرفه جویی شده است بیان کرد: با وجود افزایش ۶.۵ درصدی حوزه صنعت و پنج درصدی بخش عمومی و اداری، اما حوزه کشاورزی با کاهش ۲۰ درصدی در مصرف، نقش بسیار موثری در کنترل اضافه بار مصرف داشته است.

امیری افزود: بخش های صنعت، کشاورزی و اداری با حدود ۱۵ هزار مشترک از مجموع ۶۰۰ هزار مشترک برق لرستان قابل کنترل هستند و بخش کشاورزی روزانه موظف به پنج ساعت همکاری و قطع برق شده است همچنین شهرک های صنعتی و صنایع با مصرف بالای ۵۰۰ مگاوات نیز موظف هستند یک روز در هفته نسبت به قطع برق، همکاری نمایند.

او گفت: بخش خانگی، تجاری و عمومی کوچک، بیشترین حجم مصرف برق را در لرستان دارند که چنانچه هر مشترک به صورت منطقی نسبت به کاهش مصرف اقدام نماید علاوه بر صرفه جویی، مشمول دریافت بسته های تشویقی خواهد شد که سال گذشته در این خصوص ۱۵ میلیارد تومان به مشترکان خانگی برق استان اهدا شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان، امسال تاکنون هیچگونه خاموشی بابت کمبود نیروی برق اعمال نشده و برخی موارد محدود نیز به دلیل خروج برخی شبکه ها از مدار بوده است.

امیری همچنین در خصوص سیاست های تشویقی وزارت نیرو برای مصرف کمتر گفت: در مورد مصارف کمتر از ۱۵۰ کیلووات، به ازای هرکیلووات ساعت مصرف کمتر از میزان مشخص شده، ۲ هزار تومان، مصارف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات یکهزار و ۵۰۰ تومان، مصارف ۳۰۰ تا ۴۵۰ کیلووات یکهزار تومان و ۴۵۰ تا ۷۵۰ کیلووات، ۵۰۰ تومان به ازای هر واحد صرفه جویی به مشترکان هدیه داده می شود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close