اخبار بروجرد

۸۰ درصد مدارس بروجرد به شبکه شاد متصل شد

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: از مجموع ۴۰۰ مدرسه این شهرستان ۸۰ درصد آنها در ۲ نوبت به شبکه شاد متصل شد.

محمد مهرافزون در گفت وگو با ایرنا افزود: با برنامه‌ریزی‌های خوب وزارت آموزش و پرورش و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ارتباط‌گیری، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان به نام  «شبکه شاد » ایجاد شده است که این شبکه بازگشایی مدارس در فضای مجازی را انجام می‌دهد.

مهرافزون ادامه داد: هم اکنون  ۵۸ درصد مدیران ۴۸ درصد جمعیت ۵۵ هزار نفری دانش آموزای در شبکه شاد عضو هستند.

وی اظهارداشت: تفاهم نامه وزارتخانه های ارتباطات و آموزش و پرورش در زمینه اینترنت هوشمند مدارس عملیاتی شد.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: با تلاش های بی وقفه مهندسین شرکت مخابرات و اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش مناطق استان لرستان فاز اول فعال سازی و تخصیص تجهیزات طرح اینترنت هوشمند مدارس روستایی به مرحله اجرا رسید. 

مهرافزون تاکید کرد: در طی اجرای این طرح در شهرستان بروجرد حدود یک سوم مدارس روستایی معرفی شده، از امکانات اینترنت هوشمند مدارس بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: در این مرحله از میان ۱۲۷ مدرسه  روستایی حوزه شهرستان بروجرد، ۴۲ مورد واجد شرایط و دارای زیرساخت های لازم تشخیص داده شدند و طرح اینترنت هوشمند برای آنها فعال گردید. 

وی افزود: در این میان ۱۸ آموزشگاه برای نخستین بار از اینترنت بهره مند خواهند شد، ۱۷ آموزشگاه از طرح ماهانه فعلی به طرح هوشمند تغییر کردند و هفت آموزشگاه نیز که از طرح پیش پرداخت بهره می برند، با پایان تعرفه فعلی به طرح هوشمند تغییر خواهند کرد.

محمد مهرافزون گفت: فاز دوم عملیاتی این طرح برای فعال سازی اینترنت هوشمند مناطقی که هنوز زیرساخت های لازم را ندارند؛ به زودی آغاز خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close