اخبار بروجرد

۲۰۰۰کارت اهدای عضو در بروجرد صادر شد/اهدای اعضای ۳۷بیمار مرگ مغزی

روزهای بروجرد- رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد از صدور ۲۰۰۰ کارت اهدا عضو برای شهروندان بروجردی خبر داد و گفت: تاکنون اعضای ۳۷ نفر از بیماران مرگ مغزی به افراد نیازمند اهدا شده است.

فاطمه یاراحمدی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: تا کنون اعضای ۳۷ نفر از همشهریان بروجردی که بر اثر مرگ مغزی و دلایل مختلف جان خود را از دست داده‌اند با توافق خانواده‌های آنها، به افراد نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: این افراد اهدا کننده بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن داشته و جوان‌ترین اهدا کنندگان عضو بوده‌اند.

رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد با بیان اینکه اهدا عضو عملی خداپسندانه است و به دیگران زندگی می بخشد، تصریح کرد: این فرهنگ و حرکت انسانی در بروجرد نهادینه شده است به طوری که کوچک‌ترین عضو انجمن در حال حاضر یک دانش آموز ابتدایی و مسن‌ترین فرد بالای ۷۰ سال سن دارد که کارت اهدا عضو گرفته‌اند.

۵۰۰۰ بیمار خاص شامل بیماران دیابتی، ام اس، هموفیلی و… در بروجرد وجود دارد

یاراحمدی تصریح کرد: پیوند اعضا تنها راهی است که بیماران دارای نارسایی اعضا ماند قلب، کلیه، کبد و … دارند می‌توانند با استفاده از آن به زندگی برگردند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۲۰۰۰ کارت اهدا عضو در بروجرد صادر شده است، افزود: دریافت کارت اهدا عضو مدارک خاصی نمی‌خواهد و متقاضیان می‌توانند روزهای شنبه به درمانگاه مستجاب مراجعه کنند و کارت برای آنها صادر می‌شود.

خوشبختانه از بدو شیوع بیماری کرونا تاکنون در بین بیماران خاص بروجردی هیچ گونه فوتی نداشته‌ایم

رئیس انجمن بیماران خاص بروجرد ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ بیمار خاص شامل بیماران دیابتی، ام اس، هموفیلی و… در بروجرد وجود دارد که در دوران شیوع بیماری کرونا هم انجمن تعطیل نشد و با ایجاد کانال در فضای مجازی توانستیم آموزش‌های لازم، کمک‌های نوع دوستانه و اقدامات لازم را ارائه دهیم و عقب نمانیم.

یاراحمدی تاکید کرد: خوشبختانه از بدو شیوع بیماری کرونا در اوایل اسفند تا کنون در بین بیماران خاص بروجردی هیچ گونه فوتی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در بروجرد انجمن موفقی داریم و تنها مشکل فعلی گران شدن داروها است که امید می‌رود با اطلاع رسانی به موقع و کمک خیرین گرانقدر این مشکلات هم به زودی حل شود

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close