اخبار بروجرد

۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای بروجرد به پرداخت جریمه محکوم شد

روزهای بروجرد- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: در راستای اجرای طرح بازرسی این اداره ۱۰ فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در سطح این شهرستان به پرداخت جریمه نقدی یک میلیارد ریالی محکوم شد.

حمید آزاد بخت در گفت وگو با ایرنا افزود: این‌فروشگاه‌ها به دلیل تخلفاتی از قبیل تخفیفات کاذب، قیمت های خلاف واقع و فروش کالای قاچاق محکوم شدند.

وی افزود: پرونده این فروشگاه‌های متخلف که با تخفیف های غیر واقعی قصد فریب مردم را دارند برای رسیدگی بیشتر تحویل مقامات قضایی شد.

آزادبخت افزود: در یک سال اخیر با افزایش قیمت ارز و گرانی قیمت کالاها، تبانی برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تولیدکنندگان افزایش یافته و قیمت مندرج روی کالایی که قرار است در این فروشگاه‌ها عرضه شود گران‌تر از قیمت درج شده بر کالایی است که در خرده‌فروشی و سایر مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

وی گفت: رفتار فروشگاه‌های زنجیره‌ای با مردم در ارائه تخفیف کالاها صوری و برگزاری قرعه‌کشی هفتگی است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: در سال‌های اخیر با رشد انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور و تخفیف  ۱۰ تا ۳۵ درصدی که در این فروشگاه‌ها رایج شده، بعضا مشاهده می‌شود که قیمت روی کالا با قیمتی که در فاکتور، حتی با تخفیف درج می‌شود گران‌تر است.

وی تاکید کرد: گزارشات مشتریان در بروجرد حاکی از آن است که در برخی کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای درصد سود عمده و خرده‌فروشی مصوب کمیسیون هیات عالی نظارت رعایت نمی‌شود و اعمال سود عامل و سود متعلقه به فروشگاه‌ها باعث افزایش قیمت کالاها نسبت به نرخ بازار معمولی شده است.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۱۵هزار واحد صنفی و حدود ۴۰ فروشگاه بزرگ است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close