ورزش

گزارش اتحادیه جهانی کشتی از سهمیه های المپیک در کشتی آزاد

کشتی گیران ایران در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم هستند که توانسته اند سهمیه های المپیک را در رقابت های جهانی نورسلطان قزاقستان بدست آوردند و نمایندگان کشورمان نیز باید برای کسب سهمیه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در 2 رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی که سال آینده در کشورهای قرقیزستان و بلغارستان برگزار می شود، تلاش کنند.

روزهای بروجرد-  اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به سهمیه های کسب شده در کشتی آزاد و سهمیه های باقی مانده پرداخته است.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، بر اساس گزارشی که بر روی سایت اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است، تاکنون نیمی از سهمیه های اوزان شش گانه کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو کسب شده و تلاش کشتی گیران برای کسب نیمی دیگر از این سهمیه ها ادامه خواهد داشت.
رضا اطری، حسن یزدانی و یداله محبی کشتی گیران ایران در اوزان ۵۷، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم هستند که توانسته اند سهمیه های المپیک را در رقابت های جهانی نورسلطان قزاقستان بدست آوردند و نمایندگان کشورمان نیز باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی که سال آینده در کشورهای قرقیزستان و بلغارستان برگزار می شود، تلاش کنند.
اتحادیه جهانی کشتی رقابت های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و ۲ مرحله رقابت گزینشی به صورت قاره ای و جهانی را بعنوان مراحل کسب سهمیه المپیک تعیین کرده بود که تاکنون مسابقات جهانی ۲۰۱۹، و رقابت های گزینشی در قاره ی آمریکا برگزار شده و رقابت های گزینشی قاره های اروپا، آسیا، آفریقا- اقیانوسیه و سطح جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا با یک سال تعویق به میزبانی همان کشورها و در همان تاریخ ها برگزار می شود. و در هر رقابت (۴ مسابقه باقی مانده) ۲ کشتی گیر راه یافته به دیدار فینال سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را بدست می آورند.
کشتی روسیه با کسب ۴ مدال طلا و یک مدال برنز در رقابت های جهانی نورسلطان قزاقستان ۵ سهمیه المپیک را کسب کرده است و باید برای کسب سهمیه وزن ۱۲۵ کیلوگرم در رقابت های گزینشی تلاش کند. کشتی آمریکا ۳ سهمیه در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان بدست آورده و در رقابت های گزینشی قاره آمریکا نیز صاحب ۲ سهمیه شد که مجموع سهمیه های المپیک این کشور به عدد ۵ رسید.
قزاقستان نیز در رقابت های جهانی که به میزبانی این کشور در سال ۲۰۱۹ انجام شد ۴ سهمیه بدست آورده و کشتی گیران این کشور برای کسب ۲ سهمیه دیگر باید تلاش کنند. کشورهای ایران، کوبا و هند نیز در حال حاضر ۳ سهمیه بدست آورده اند.
در ادامه نام کشورهایی که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند، آمده است:
۵۷ کیلوگرم: روسیه- قزاقستان- صربستان- ایران- ترکیه- هند (جهانی ۲۰۱۹) آمریکا – کلمبیا (گزینشی قاره آمریکا)

57kg_0

۶۵ کیلوگرم: روسیه- قزاقستان- مغولستان- ژاپن- مجارستان- هند (جهانی ۲۰۱۹) کوبا – آرژانتین (گزینشی قاره آمریکا)

65kg

۷۴ کیلوگرم: روسیه- قزاقستان- آمریکا- ژاپن- لهستان- ایتالیا (جهانی ۲۰۱۹) کوبا – پورتوریکو (گزینشی قاره آمریکا)

74kg

۸۶ کیلوگرم: ایران- روسیه- سوئیس- سن مارینو- کلمبیا- هند (جهانی ۲۰۱۹) آمریکا- پرو (گزینشی قاره آمریکا)

86kg

۹۷ کیلوگرم: روسیه- قزاقستان- آمریکا- آذربایجان- مقدونیه- گرجستان (جهانی ۲۰۱۹) کانادا- کوبا (گزینشی قاره آمریکا)

97kg_1

۱۲۵ کیلوگرم: گرجستان- ترکیه – ایران – اوکراین- چین- کوزُوو (جهانی ۲۰۱۹) آمریکا- کانادا (گزینی قاره آمریکا)

125kg

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close