اخبار جهان

کشورهایی که بیشترین سرانه تعداد تخت بیمارستانی را دارند کدام‌اند؟ + جدول

روزهای بروجرد- شیوع ویروس کرونا باعث شد این حقیقت که میزان منابع بیمارستانی در کشورهای مختلف کم است آشکارتر شود. کشورهایی چون موناکو، ژاپن، کره‌شمالی، بلاروس، کره‌جنوبی و چند کشور دیگر بالاترین سرانه تعداد تخت بیمارستانی را در جهان دارند.

 

بیماری کرونا به سراسر جهان کشیده شده؛ اما آیا کشورها برای این ویروس عالمگیر آماده بودند؟ در خبرها شنیدیم که کارکنان بیمارستان‌های کشورهای مختلف مجبورند ساعت‌های طولانی در بیمارستان کار کنند تا بتوانند این حجم از بیمار را کنترل کنند. همچنین شنیدیم که برخی از بیمارستان‌های جهان دچار کمبود ماسک، لباس مخصوص، دستکش و دستگاه تهویه هوا هستند.

اعتمادآنلاین: «world atlas» گزارش می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خصوصی با طراحان معروف همکاری کردند تا بتوانند ماسک و لباس مخصوص تولید کنند. بعضی از کارخانه‌های کانادا تغییر کاربری داده و مواد ضدعفونی‌کننده دست تولید می‌کنند. یک شرکت انگلیسی نیز که قبلاً جاروبرقی تولید می‌کرد اکنون به ساخت دستگاه‌های تهویه روی آورده است.

تخت‌های بیمارستانی، معیاری برای دسترسی به خدمات بستری

غیر از مساله تجهیزات و منابع، درباره کمبود تخت‌های بیمارستانی نیز مطالبی شنیده‌ایم. طبق گزارش Central Intelligence Unit’s World Fact Book، تعداد تخت‌های بیمارستانی معیاری کلی برای دسترسی به خدمات بستری است. این مساله نشان‌دهنده میزان منابع مراقبت‌های بهداشتی موجود برای مردم و توانایی کشورها در مراقبت از بیماری‌هایی است که نیاز به بستری دارند.

البته سطح خدمات بستری مورد نیاز کشورها به جمعیت و نوع بیماری بستگی دارد. شاید در یک کشور ۲ تخت در ازای هزار نفر کافی باشد و در کشوری دیگر همین میزان فاجعه‌بار به حساب آید. در حال حاضر هیچ نسبتی کافی به نظر نمی‌رسد، زیرا گسترش سریع ویروس کرونا فشار زیادی به سیستم خدمات درمانی کشورهای جهان وارد کرده است.

موارد ابتلا به کرونا رو به افزایش است

داده‌های مرکز ویروس کرونا در دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. ایالت متحده آمریکا با بیش از ۸۵۰ هزار نفر در صدر لیست و پس از آن اسپانیا با ۲۱۳ هزار بیمار در رتبه دوم قرار دارد. کشور ایتالیا نیز با ۱۸۷ هزار، پس از آن فرانسه و بعد آلمان جزو کشورهایی هستند که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را دارند (آمار روز ارائه‌شده و این آمار هر روز در حال تغییر است).

اما این کشورها که سخت درگیر ویروس کرونا هستند از لحاظ تعداد تخت بیمارستانی در چه وضعیتی قرار دارند؟ بر اساس آخرین اطلاعات بانک جهانی، ایالات متحده به ازای هر هزار نفر ۲.۹ تخت، چین ۴.۲، ایتالیا ۳.۴، اسپانیا ۳ و آلمان ۸.۳ تخت برای هر هزار نفر دارند.

موناکو و ژاپن بیشترین تعداد سرانه تخت بیمارستانی را دارند

موناکو، که در غرب اروپا واقع شده، با بیشترین تعداد تخت بیمارستانی یعنی به ازای هر هزار نفر ۱۳.۸ تخت در صدر ایستاده است. ژاپن با ۱۳.۴ و کره‌شمالی با ۱۳.۲ پس از موناکو بیشترین تعداد تخت بیمارستانی را دارند. بلاروس ۱۱.۳، کره‌جنوبی ۱۰.۳، اوکراین ۸.۹ و روسیه ۸.۴ تخت به ازای هر هزار نفر دارند.

طبق آخرین اطلاعات، در کشور کانادا نیز بیش از ۴۰ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. سرانه تخت بیمارستانی در این کشور ۲.۷ است. این کشور از لحاظ سرانه تعداد تخت بیمارستانی در جایگاه شصت و هفتم قرار گرفته است.

کشورهایی که بیشترین سرانه تخت بیمارستانی را دارند

نام کشور

سرانه تخت بیمارستانی (به ازای هر هزار نفر)

۱

موناکو

۱۳.۸

۲

ژاپن

۱۳.۴

۳

کره‌شمالی

۱۳.۲

۴

بلاروس

۱۱.۳

۵

کره‌جنوبی

۱۰.۳

۶

اوکراین

۸.۹

۷

روسیه

۸.۴

۸

آلمان

۸.۲

۹

اتریش

۷.۷

۱۰

ترکمنستان

۷.۴

۱۱

لیتوانی

۷.۴

۱۲

مجارستان

۷

۱۳

قزاقستان

۷

۱۴

مغولستان

۷

۱۵

جمهوری چک

۶.۷

۱۶

بلغارستان

۶.۶

۱۷

فرانسه

۶.۵

۱۸

لهستان

۶.۵

۱۹

بلژیک

۶.۳

۲۰

رومانی

۶.۲

 موضوعات مرتبط
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close