اخبار بروجرد

فعالیت کارخانه «نساجی بروجرد» با ۹۴۰ کارگر از سر گرفته می‌شود

روزهای بروجرد- واحد تولیدی «نساجی بروجرد» که به دلیل مشکلات «ناشی از کرونا »از ابتدای فروردین ماه سال جاری متوقف شده بود، با پیگیری مسئولان استانی آغاز به کار می‌کند.

نساجی بروجرد

منابع کارگری در کارخانه نساجی بروجرد به خبرنگار ایلنا گفتند: مقرر شده فعالیت تولیدی کارخانه نساجی بروجرد از روز شنبه (۱۳ اردیبهشت ماه) با حدود ۹۴۰ کارگر مجددا از سر گرفته شود.

یکی از کارگران با بیان اینکه از ابتدای فروردین ماه واحد تولید نساجی بوجرد به دلیل مشکلات ناشی از کرونا به حالت تعطیلی درآمد، در ادامه افزود: حدودا ۹۴۰ کارگر این واحد همزمان با متوقف شدن فعالیت تولیدی کارخانه از اول فروردین ماه بیکار و بلاتکلیف شدند و آن زمان قرار شد کارگران از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که خوشبختانه با پیگیری کارگران و مساعدت مسئولان قرار شده از روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه درهای کارخانه به روی کارگران باز شود.

این کارگر کارخانه نساجی بروجرد با بیان اینکه او و همکارانش در این مدت برای بازگشایی کارخانه و بازگشت به کار بارها به نهادهای مختلف دولتی در استان لرستان و شهرستان بروجرد مراجعه کرده‌اند، افزود: اخیرا با پیگیری مسئولان استانی جلساتی که در این خصوص برگزار شد و مجددا خطوط تولیدی کارخانه راه‌اندازی شد. قرار است حدود ۹۵۰ کارگر نیز جذب کار شوند.

این کارگر با بیان اینکه در حال حاضر کارگران از وضعیت موجود رضایت دارند، درباره نحوه پرداخت معوقات مزدی کارگران این کارخانه گفت: کارگران این کارخانه در مجموع فقط حقوق و بیمه  فروردین ماه سال جاری را از کارفرما طلبکارند که کارفرما وعده کرده طی روزهای آینده همزمان با ادامه روند تولید این مطالبات را به کارگران پرداخت کند.

او در ادامه درباره تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری نساجی بروجرد نیز گفت: تعداد زیادی از کارگران کارخانه نساجی بروجرد را کارگران پیمانکاری تشکیل می‌دهند. از ابتدای سال جاری قرار بود کارفرما این کارگران که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری در نساجی بروجرد مشغول کارند را به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت کند اما با شروع جریان کرونا و تعطیلی موقت خطوط تولیدی کارخانه این موضوع همچنان بلاتکلیف ماند با این حال از کارفرما در خواست داریم این مطالبه به حق کارگران پیمانکاری را عملیاتی کند.

این کارگر کارخانه نساجی بروجرد در پایان از مسئولان درخواست کرد برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close