اخبار بروجرد

فاطمه مقصودی: آسیب های اجتماعی در حوزه زنان مورد توجه قرار گیرد

روزهای بروجرد- منتخب مردم بروجرد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آسیب های اجتماعی بطور کلی و بخصوص در حوزه زنان و جوانان نوعی اعتراض مدنی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عکس علیرضا سلیمانی

فاطمه مقصودی در دیدار کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر بروجرد با اشاره به برخی مشکلات و آسیبها در حوزه زنان این شهرستان افزود: تا کنون بسیاری از زنان با مشکلات اعم از مالی، اجتماعی، عاطفی و خانوادگی مراجعه کرده اند و خواهان حمایت‌های مختلف شده اند.

منتخب مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی همچون ترک تحصیل در دختران بیان کرد: بسیاری از دختران در شهرستان بروجرد که در مناطق روستایی و حاشیه ای شهرها زندگی می کنند به علت فقر خانواده ها و ناتوانی در تامین برخی هزینه ها ترک تحصیل می کنند.

وی یادآور شد: به دلیل فقر و ناتوانی خانواده ها در مواردی نیز دختران در سن کم ازدواج می کنند که همین ازدواج زودهنگام آسیب های اجتماعی متعددی در پی خواهد داشت.

وی اظهارداشت: به امید اینکه  از مشکلاتی که زندگی را بر آنها سخت کرده است رهایی یابند؛ پس می خواهم برای آنها مادری کنم و خود را متعد به تلاش برای تحقق مطالبات آنها می دانم.

مقصودی با تاکید بر اینکه این زنان باید هم از نظر مالی و اقتصادی و هم از نظر مشاوره ای و اجتماعی مورد حمایت قرار گیرند گفت: بانوان قشری تاثیر گذار اما فراموش شده هستند ؛ درحالیکه بانوان بنوعی توانمندی در حوزه های مختلف ارتقا یافته اند اما  از این توانایی و شایستگی آنها بدرستی در جامعه بکار گرفته نشده است.

منتخب مردم شهرستان بروجرد با اشاره به موضوع طلاق بعنوان یکی از آسیب های اجتماعی مهم در بروجرد گفت: زنان علی رغم مشکلات مالی و اجتماعی ناشی ازبرخی از مشکلات همچون اعتیاد همسران نهایت تلاش خود را می کنند تا خانواده را حفظ کنند .

وی افزود: بسیاری از زنان توانمندی را سراغ دارد که با وجود شدت مشکل اعتیاد در همسرانشان ولی خود سرپرستی خانواده را برعهده می گیرند و آبرومندانه تامین هزینه های زندگی را بر عهده می گیرند و خانواده را بخاطر سلامت روح و روان فرزندان نگه می دارند.

مقصودی با بیان اینکه زنان در برابر مسائل و مشکلات مادی تحمل و قدرت بیشتری از خود نشان می دهند گفت: آسیب های روحی و روانی  بیشتر از هر عامل دیگری زنان را با مشکل مواجه می کند و این نیازمند تعریفی منصفانه  از زن در جامعه است تا  زن  محترمانه دیده شود و به آن جایگاه انسانی و واقعی خود برسد.

وی با اشاره به وجود ۶۷ هزار زن سرپرست خانوار در لرستان گفت: در شهرستان بروجرد نیز حدود ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و آمار بیشتر از این میزان هم می تواند باشد چرا که بسیاری از این زنان تحت هیچ نهاد حمایتی قرار ندارند.

مقصودی افزود: علاوه بر این زنان بدسرپرست اعم از زنانی با همسران معتاد و زنانی که همسران آنها در زندان هستند در جامعه داریم که همانند زنان سرپرست خانوار؛ این زنان با تمام مشکلاتی که در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی وجود دارد به سر می برند که در راستای توجه و رسیدگی به این زنان هیچ اقدام مشخصی صورت نگرفته است و می توان گفت به حال خود رها شده اند.

منتخب مردم شهرستان بروجرد با اشاره به توانمندی و شایستگی زنان گفت: تا کنون دید منصفانه ای به زنان نشده است و عدم اعتماد به زنان در سطوح مدیریتی باعث شده است تا از این توانایی های زنان در اداره جامعه کمک گرفته نشود.

وی بیان کرد: یکی از پیام های حضور من در انتخابات این است که به توانمندی زنان ایمان داشته باشیم ، در شرایطی که اسلام به زنان کرامت داده است باید به این کرامت احترام گذاشت و توانمندی بانوان را نباید نادیده گرفت.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close