اخبار بروجردورزش

رضا بیرالوند؛ پدیده بروجردی مسابقات وزنه برداری جهان: از سال آینده فقط طلا می‌خواهم

روزهای بروجرد- پدیده ایرانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان هدفش در سال های آینده را مدال طلا عنوان می کند.

به گزارش “ورزش سه”، مسابقات دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی جهان با وجود درخشش علی هاشمی و تکرار عنوان قهرمانی توسط او، یک پدیده ایرانی را هم در خود جای داده بود. رضا بیرالوند با ۲۱ سال سن و در اولین تجربه جهانی خود در حرکت دوضرب همه را غافلگیر کرد. با اینکه کسی روی این وزنه بردار به خاطر خطا شدن اولین حرکتش در دوضرب و چهارمی در یکضرب حساب باز نمی کرد، او به یک باره ۱۰ کیلوگرم وزنه انتخابی اش را افزایش داد و به مدال طلای دوضرب جهان رسید و در مجموع هم برنزی شد.

او را حالا می توان پدیده وزنه برداری ایران دانست که در سال های آینده احتمالا با تجربه و آمادگی بیشتر می تواند درخشش بیشتری هم داشته باشد.

رضا بیرالوند بعد از کسب ۲ مدال جهانی در اولین حضورش گفت: آسیب دیدگی داشتم و درد کتفم خیلی مرا اذیت می کرد. به همین خاطر در یکضرب عقب افتادم و به مدال نرسیدم؛ اما خدا را شکردر دوضرب جبران کردم. این وزنه ها را فقط به عشق مردم ایران بالا بردم چون دعای آنها بود که با وجود مصدومیت و دردی که داشتم، توانستم این وزنه ها را بزنم.

وی افزود: طلای دوضرب به من چسبید چون لحظه آخر آن را با چنگ و دندان به دست آوردم. خدا را شکر که ۲ مدال طلا از ۳ طلا به ایران رسید و علی هاشمی هم در مجموع به مدال طلا رسید.

این وزنه بردار بروجردی در پایان بیان داشت: خدا را شکر در مجموع از وضعیت و نتیجه ای که گرفتم، راضی هستم. به هر حال سال اولی که بود که در جهانی بزرگسالان حضور داشتم و همین ۲ مدالی که گرفتم، راضی کننده بود. البته در تمرینات وزنه های خیلی بالاتری زده بودم. مثلا در یکضرب ۱۹۰ کیلوگرم را هم می زدم؛ اما به خاطر آسیب دیدگی نتوانستم در اوج باشم. با امید به خدا جلو می روم و در سال های آینده هدفم کسب مدال طلا است.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close