لرستان

بهره‌مندی ۶۸ درصد دانش‌آموزان لرستان از شبکه شاد

روزهای بروجرد- مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه‌اندازی شبکه شاد برای آموزش مجازی دانش‌آموزان، گفت: ۶۸ درصد دانش‌آموزان استان از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان، علی‌رضا نخعی در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه «خ مثل خبرنگار»، اظهار کرد: توجه به مقام معلم نشان از فرهیختگی و شخصیت والای خبرنگار بوده و تکریم مقام معلم با بیان خاطره کاری ستودنی است.

وی با اشاره به اینکه کار خبرنگار در پیشرفت و توسعه امری خطیر است، افزود: تعطیلی مدارس در مدت طولانی بی‌سابقه بوده اما شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مدارس به معنای نیامدن به مدرسه شد اما فرآیند آموزش تعطیل نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این‌که با شیوع ویروس کرونا آموزش‌ها برپایه فضای مجازی طراحی و شبکه شاد راه‌اندازی شد، گفت: در لرستان ۶۸ درصد دانش‌آموزان در شبکه شاد حضور دارند و بخشی دیگر در سایر پیام‌رسان‌ها حضور داشته و بخشی دیگر از طریق تلویزیون مطالب آموزشی را فرا گرفتند.

نخعی با تأکید بر این‌که ۲۲ درصد دانش‌آموزان معادل ۶۷ هزار نفر از برنامه‌های آموزشی محروم بودند، تصریح کرد: برای این اقشار بسته‌های آموزشی طراحی و این بسته‌ها توسط راهوران آموزشی توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر این‌که بیش از یک‌هزار مدرسه استان زیر ۲۰ نفر جمعیت دارند که حتی برای آن‌ها نیز بسته‌های آموزشی ارسال شد، ادامه داد: با مصوبه ستاد ملی کرونا از ۲۷ اردیبهشت مدارس به شکل کنترل شده بازگشایی شده و دانش‌آموزانی که از خدمات آموزشی کمتر استفاده کردند می‌توانند به شکل اختیاری در مدرسه حاضر شوند.

وی با اشاره به این‌که معلمان ملزم به حضور در مدارس بوده ولی حضور دانش‌آموزان اختیاری است، افزود: کسانی که احساس نیاز به آموزش می‌کنند می‌توانند در مدارس حضور یابند؛ این در حالی است که سلامت دانش‌آموزان خط قرمز مسئولان است و مدارس روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری ضدعفونی می‌شوند.

نخعی با تأکید بر این‌که ماسک توسط هنرستان‌ها تولید شده و دانش‌آموزان از ماسک و دستکش استفاده می‌کنند، تصریح کرد: امتحانات پایان سال متناسب با شرایط برگزار می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close