لرستان

افزایش تست‌های تشخیص و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، دلایل شیوع مجدد کرونا در لرستان

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان و افزایش تست‌های تشخیص دلایل شیوع مجدد کرونا در استان است.

 

محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان توجه و رعایت مردم نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش عامل بسیار مهمی در کنترل کرونا است بنابراین مردم نباید به گمان اینکه بیماری کم و یا تمام شده، از این اصول غافل شوند.

وی اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۷۰۰ تست افراد مشکوک به کرونا در استان انجام می شود که این رقم نسبت به بسیاری از استان ها مطلوب و قابل قبول است.

وی گفت: تا پیش از این تنها بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و افرادی که شرایط جسمی مشکوک به کرونا داشتند آزمایش می شدند اما اکنون شهروندان با علایم اولیه هم تست می شوند که همین امر منجر به افزایش کشف مبتلایان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در شرایط فعلی با وجود افزایش بیماران مبتلا به کرونا اما به دلیل انجام تست های تشخیص بیماری در افراد کم علامت، بیماران با سرعت بیشتری شناسایی می شوند که با آغاز مراحل درمانی آنها در اوایل ابتلا، میزان مرگ و میر در استان کاهش یافته است.

نیکبخت تصریح کرد: علاوه برشناسایی بیماران بیشتر به دلیل  افزایش تست های تشخیص، بدون شک عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم به شیوع بیماری دامن زده است.

وی اضافه کرد: بیماران دیابتی، قلبی، کلیوی، سرطانی، ضعف ایمنی و مادران باردار همچنان گروه های پرخطر ابتلا به کرونا هستند و فاصله گذاری اجتماعی برای این قشر ضرورت مضاعف دارد.

وی در خصوص تعطیلی ادارات و اعمال محدودیت های جدید شهرهای خرم آباد، بروجرد، دلفان، ازنا و دورود گفت: این مهم فردا یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار لرستان تصمیم گیری خواهد شد.

 کل مبتلایان به کرونا در ایران تا ۲۶ اردیبهشت ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر، بهبودیافتگان ۹۱ هزار و ۸۳۶  و فوتی‌ها ۶ هزار و ۹۰۲ نفر بوده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close