اخبار لرستان

اعزام تیم تخصصی بررسی آسیب‌های قلعه فلک الافلاک به لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اعزام تیم تخصصی بررسی آسیب‌های قلعه فلک الافلاک به استان پس از وقع زلزله و وارد شدن خسارت به این بنای تاریخی خبر داد.

سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران، در خصوص استحکام‌بخشی قلعه فلک الافلاک اظهار کرد: با توجه به قدمت این قلعه تاریخی از دیرباز ترک‌هایی در سازه این بنا وجود داشت که در جریان زلزله اخیر عمق بیشتری پیدا کرده و اکنون با یک تیم بررسی با تکنولوژی‌های جدید و خارجی برای مرمت‌های اصولی وارد قرارداد شده‌ایم که ظرف مدت کوتاهی تا دوشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه در لرستان حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان که این تیم کارشناسی فردا دوشنبه ۲۲ اردیبهشت وارد لرستان خواهد شد، افزود: تیم مذکور با استفاده از مصالح، تکنولوژی خارجی و بست و بند ضروری هر چه سریع‌تر ترک‌های حاصل شده را ترمیم و استحکام بنای سازه قلعه را تجدید خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به رانش تپه قلعه فلک الافلاک بر اثر حادثه سیلاب فروردین‌ماه ۹۸، خاطرنشان کرد: همزمان با توجه به بحث استحکام سازی بنای ارزشمند این سازه، موضوع رانش تپه‌ای که قلعه بر آن استوار است نیز در دستور کار اداره‌کل میراث فرهنگی قرار گرفته و مشاورینی از دانشگاه صنعتی شریف، کار تحقیقات و مطالعه رانش تپه در بحث استحکام‌سازی را بر عهده دارند.

قاسمی اضافه کرد: این مطالعات به‌صورت همزمان حداکثر تا پایان تیرماه تکمیل و در اختیار اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار خواهد گرفت تا بحث استحکام‌بخشی قلعه تاریخی فرهنگی فلک الافلاک را به‌صورت کلی انجام دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close