اخبار لرستان

استاندار لرستان خبر داد: طبقه‌بندی شهرستان‌ها از نظر وضعیت سلامت به سفید، زرد و قرمز

استاندار لرستان از طبقه بندی شهرستان‌های این استان از نظر وضعیت سلامت به سفید، زرد یا قرمز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی کرونا، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تمام شهرستان‌های کشور از نظر وضعیت سلامت در یکی از وضعیت‌های سفید، زرد یا قرمز طبقه بندی شوند و این بستگی به میزان شیوع بیماری، درصد بستری بیماران و تعداد فوتی‌های هر منطقه دارد.

وی با اشاره به به روشی که وزارت بهداشت تعیین کرده است، گفت: در این طرح به جای اینکه مبنا استان‌ها باشد، شهرستان‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند و شهرستان‌هایی که در وضعیت سفید باشد یک مقدار محدودیت‌های آنها کاهش یافته و در زمانی که رسماً اعلام خواهد شد بعضی از مراکز مذهبی در مناطق مورد نظر امکان بازگشایی آنها وجود خواهد داشت.

استاندار لرستان در ادامه با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی، گفت: برای مقابله با کرونا لازم است که مردم اصل خود مراقبتی را مراعات کنند و این به نفع خود آنها است.

خادمی با اشاره به موارد ابتلاء، تعداد بستری‌ها و آمار مرگ و میر، تصریح کرد: وضعیت ما عادی نیست، لازم است همچنان مردم در خانه بمانند و به جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close