اخبار بروجردویژه ها

اختصاص ۳۷ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بروجرد

روزهای بروجرد- رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد از اختصاص ۳۷ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ۳۳۰ نفر در بروجرد در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مهر، احمد پارسا در شورای مسکن شهرستان که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: طرح اقدام ملی مسکن برای تأمین مسکن مردم یکی از برنامه‌های دولت است که از سوی وزارت راه و شهرسازی کلید خورده و به تبع کشور در بروجرد نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: طرح اقدام ملی مسکن طرح بزرگی بوده و انتظار می‌رود بین تمامی دستگاه‌های شهرستان هماهنگی‌های لازم انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد ادامه داد: اگر همکاری دستگاه‌های شهرستان در اجرای این مهم نباشد، این طرح هرگز میسر نخواهد شد.

پارسا تصریح کرد: برای اجرای این طرح ۳۷ هکتار زمین از اراضی مسکونی در شرق مسکن مهر بروجرد در نظر گرفته شده است که با اجرای این طرح انتظار می‌رود تولید، اشتغال، تحول در کار ساخت و ساز و … را داشته باشیم.

وی افزود: در ابتدای امر دستگاه‌های خدمات رسان باید به فکر تأمین نیرو در اجرای طرح اقدام ملی مسکن بروجرد باشند چون به تبع توسعه شهر همه خدمات نیز باید گسترش پیدا کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد اظهار داشت: اقدامات جهت تهیه نقشه و توپوگرافی منطقه در حال انجام و بررسی است، مشاور طرح انتخاب شده و بنا داریم از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده کنیم.

پارسا با بیان اینکه به طور قطع نباید مشکلات مسکن مهر را در این طرح تکرار کنیم، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که باعث شد به سمت استفاده از تعاونی‌ها برویم به لحاظ موقعیت اقتصادی و نوسانات قیمت بوده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خیابان امام حسین (ع) بروجرد، افزود: در قالب این طرح در محله دشت لاله بروجرد ۱۰۸ واحد مسکونی پیش بینی کرده‌ایم که چند روز پیش طرح آن در تهران ارائه شد و این طرح شامل بافت فرسوده با ارائه تسهیلات با نرخ ۹ درصد می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد تاکید کرد: اهالی این محله در حال حاضر در منازل ناایمن ساکن هستند و هدف این است که این منازل ناایمن را تحویل دولت دهند تا واحدهای نوساز و جدید به آنها واگذار شود.

پارسا همچنین با اشاره به احداث ۱۲۰ واحد مسکونی شهرک اندیشه جنب دادگستری بروجرد اظهار داشت: تمام کارشناسی‌های این منطقه انجام شده، نوع قرارداد طرح ملی مسکن و مشارکتی است.

وی تصریح کرد: قرار است زمین از سوی راه و شهرسازی ارائه شود و درحال حاضر دنبال سرمایه گذار هستیم و زمین در اختیارش قرار می‌دهیم و با اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد زمین دولت در رهن بانک می‌رود.

رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد یادآور شد: متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند در سامانه ثبت نام کنند به طوری که تا کنون در بروجرد دو مرحله ثبت نامی داشتیم و ۳۳۰ نفر هم ثبت نام کرده‌اند که بنا به ظرفیت برای ۳۵۰۰ واحد مجدد مراحل ثبت نام اعلام خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close