اخبار بروجردویژه ها

آنچه در شورای ترافیک بروجرد گذشت؛ وضع نامناسب ورودی «بروجرد»/ حل معضل ترافیک برنامه جامع نیاز دارد

روزهای بروجرد- وضعیت ظاهری نامناسب ورودی‌های بروجرد، اجتماع صنوف آلاینده در مبادی ورودی، ترافیک درون شهری و … از مسائلی بود که در شورای ترافیک این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

کمربندی بروجرد، عکس از فرهاد داودوندی

به گزارش مهر، شورای ترافیک شهرستان بروجرد با حضور دبیر شورای ترافیک استانداری لرستان، فرماندار بروجرد، معاون عمرانی فرمانداری بروجرد، شهردار بروجرد، رئیس پلیس راهور بروجرد و دیگر اعضای شورای ترافیک شهرستان در محل فرمانداری بروجرد با محوریت برنامه ریزی تعطیلات عید فطر و پیگیری مصوبات قبلی برگزار شد.

ورودی‌های بروجرد وضعیت مناسبی ندارند

مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری بروجرد در این جلسه اظهار داشت: ورودی‌های بروجرد وضعیت مناسبی ندارند و باید از لحاظ ظاهری و جمع آوری صنوفی که ایجاد آلودگی صوتی می‌کنند، اصلاح شوند.

وی افزود: همچنین جاده کمربندی بروجرد اوضاع خوبی ندارد و تردد را برای مردم با مشکل مواجه کرده است که انتظار می‌رود حداقل توسط دستگاه مربوطه با آسفالت لکه گیری شود.

رحیم جافری شهردار بروجرد نیز گفت: ورودی بروجرد از سمت جاده خرم آباد بسیار نامناسب بوده به طوری که در سال گذشته این مساله باز گوشزد و تکرار شد اما تاکنون نسبت به رفع آن اقدامی انجام نشده است.

وجود نجاری‌ها، صنوف آلاینده، اتاق سازی ها، آلودگی صوتی و بصری و… از معضلاتی است که در ورودی بروجرد به چشم می‌خورد

وی تصریح کرد: وجود نجاری‌ها، صنوف آلاینده، اتاق سازی ها، آلودگی صوتی و بصری و… همه از معضلاتی است که در ورودی بروجرد به چشم می‌خورد و برای برطرف شدن آنها هیچ گونه همکاری با شهرداری بروجرد انجام نشده است.

شهردار بروجرد با بیان اینکه ورودی بروجرد زیبنده شهر نیست، ادامه داد: مشکل جاده کمربندی بروجرد در صورتی می‌تواند حل شود که ماشین‌های سنگین در آن تردد نکنند.

جافری افزود: همچنین پیگیر این هستیم نخاله‌های سطح شهر را ساماندهی کنیم و آنها را از مبادی ورودی جمع آوری کنیم و با همکاری دهیاران این موضوع را به سرانجام برسانیم.

ایجاد جاده کمربندی جدید برای بروجرد ۵۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد

احمد پارسا رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد نیز در این جلسه ادامه داد: چندین سال است پی گیر ایجاد جاده کمربندی جدید بروجرد هستیم اما تا کنون موفق نشده‌ایم.

وی افزود: انتخاب مشاور و طرح مطالعات این جاده به ۵۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی نیاز دارد که امکان تخصیص آن نیست.

آزادبخت رئیس اداره صمت بروجرد نیز گفت: در بروجرد ۲ الی ۳ هزار صنوف آلاینده وجود دارند که مشکل اصلی ترافیک شهر به این صنوف بر می‌گردد.

وی تصریح کرد: اگر صنوف آلاینده ساماندهی شوند بسیاری از مشکلات شهری و ترافیکی حل خواهد شد.

مشکل اصلی ترافیک شهری بروجرد بی برنامگی است

حمید کشاورز دبیر شورای ترافیک استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های ارزیابی فرمانداری‌های شهرستان‌ها در لرستان، پی گیری مصوبات و اجرایی کردن حتمی آنها تا سر حد نتیجه گیری بوده که بروجرد فتح باب شهرهای استان انتخاب شده است.

وی افزود: باید بدنبال این باشیم تا مصوبات قبلی شورای ترافیک در استان اجرایی نشده هیچ گونه مصوبه جدیدی تصویب نشود.

دبیر شورای ترافیک استانداری لرستان تاکید کرد: مشکل اصلی ترافیک شهری بروجرد بی برنامگی است و اگر یک طرح جامع ارائه شود همه مشکلات ترافیکی شهر حل خواهد شد.

مردم از سفر در تعطیلات عید فطر پرهیز کنند

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال نمازگزاران در روز قدس به صورت خودرویی و موتوری حضور خواهند داشت و تجمعات به شکل پیاده روی دستجات و گروهی را نخواهیم داشت.

وی گفت: همه ادارات ملزم به اجرایی کردن مصوبات قبلی شورای ترافیک شهرستان هستند و هر اداره‌ای ناقض باشد نامه آن به استانداری اعلام می‌شود و تذکرات لازم را آنجا خواهند داد.

رحیمی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت تعطیلات عید فطر اندیشیده شده و انتظار می‌رود مردم حتی المقدور از سفر کردن حذر کنند.

وی تصریح کرد: تمامی مراکز ۱۱۵، بیمه درمانی، سی ان جی و … در سطح شهرستان آمادگی لازم جهت تعطیلات عید سعید فطر و خدمات دهی به مردم را دارند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close