اخبار بروجرد

۴۷ درصد دانش‌آموزان بروجرد به شبکه شاد دسترسی دارند

یکی از چالش‌ها و مشکلات شبکه شاد مشکل در سرعت اینترنتی به علت ازدیاد کاربران است و افرادی هستند که برای مثال فقط ۲۰ دقیقه آن‌ هم در اوایل ساعات کاری با دردسرهای زیاد متصل می‌شود و در ادامه مسیر با مشکلات مواجه می‌شود.

روزهای بروجرد- مدیر آموزش ‌و پرورش بروجرد گفت: درصد دسترسی مدیران در بروجرد به شبکه شاد ۵۷.۸۶ و دانش آموزان ۴۷ درصد است.

به گزارش ایسنا محمد مهرافزون در جلسه ویدئو کنفرانس جمعی از مدیران مناطق و شهرستان‌های لرستان با مدیرکل استان پیرامون مباحث شبکه آموزشی دانش آموزان موسوم به شاد و پروژه مهر (توسعه و تجهیز مدارس) در سالن کنفرانس، با اشاره به مشکلات شبکه شاد، اظهار کرد: همکاران و دانش‌آموزانی هستند که کد ملی و هویت آنان تأیید نشده است.

وی تصریح کرد: همکارانی که در چند مدرسه تدریس دارند اکثراً نتوانسته‌اند لینک مخصوص به هریک از مدارس خود را تشخیص دهند.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: مشکل اساسی در شبکه شاد این است که برای تعدادی از دروس کلاس ایجاد نشده است و همکاران نمی‌توانند تدریس خود را در شاد ادامه دهند.

مهرافزون اضافه کرد: عدم تعریف دروس کارگاهی و عملی در سامانه و اینکه این دروس ماهیت عملی و نیاز به کار در کارگاه توسط دانش آموزان دارند با رویکرد اصلی مهارت‌آموزی مطابق نیست.

وی پیرامون چالش‌ها و موانع موجود در سامانه شاد بیان کرد: مشخصات شناسنامه‌ای بعضی از همکاران در ستاد یا کامل وارد نشده یا ممکن است با تغییر شماره شناسنامه سریال تغییر یابد و در نتیجه می‌بایست در سناد ویرایش صورت پذیرد.

مدیر آموزش‌ و پرورش بروجرد ادامه داد: شبکه شاد باید حداقل دارای ارتباط تصویری یک‌طرفه برای دانش آموزان باشد در غیر این صورت در تدریس دروس اختصاصی مانند ریاضی، فیزیک و شیمی با مشکلات یادگیری مواجه خواهیم شد.

مهرافزون عنوان کرد: بعضی از دبیران در ثبت کلاس‌هایی که در سناد برای آن‌ها تعریف شده با مشکل مواجه هستند، برای مثال برای دبیری ۱۲ کلاس تعریف شده در صورتی که ۵ کلاس فعال است.

وی تصریح کرد: یکی از چالش‌ها و مشکلات شبکه شاد مشکل در سرعت اینترنتی به علت ازدیاد کاربران است و افرادی هستند که برای مثال فقط ۲۰ دقیقه آن‌ هم در اوایل ساعات کاری با دردسرهای زیاد متصل می‌شود و در ادامه مسیر با مشکلات مواجه می‌شود.

مدیر آموزش ‌و پرورش بروجرد خاطرنشان کرد: درصد حضور مدیران در شبکه شاد ۵۷.۸۶ و دانش آموزان ۴۷ درصد است و اگر اختلاف آماری در گزارشات وجود دارد ظاهراً به علت به‌روزرسانی سیستم شبکه شاد است و علت عدم ورود دانش آموزان به شبکه شاد به سبب این است نیروهای غیررسمی در این آموزشگاه‌ها حضور دارند و یا اینکه مدیر آموزگار و سرباز معلم هستند و روستاهای آن‌ها صعب‌العبور هستند.

مهر افزون اضافه کرد: ۵۶ مدیر به شبکه شاد به دلیل نپذیرفتن کدملی و یا نداشتن گوشی، وصل نشده‌اند و مقرر شد که از طریق ارزیابی عملکرد اداره پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی در خصوص پروژه‌های ناتمام گفت: پروژه استخر شنای دانش آموزان در سال ۱۳۹۰، ۸ درصد پروژه انجام گردیده ولی با توجه به اختصاص اعتبار ۲ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ هنوز پروژه استخر شنای دانش آموزان بلاتکلیف است.

مدیر آموزش ‌و پرورش بروجرد بیان کرد: پروژه هنرستان ۱۲ کلاسه فیض که از سال ۹۲ شروع شده و در سال ۹۸ دوباره پیمانکار تعیین شده ولی کماکان نیمه تعطیل است.

مهرافزون ادامه داد: پروژه مدرسه ۶ کلاسه رحم دل با توجه به تکمیل ۹۵ درصدی، مدرسه ۳ کلاسه قشلاق که تقریباً ۹۰ درصد آن انجام شده و مدرسه ۳ کلاسه روستای گنجینه که تقریباً ۹۰ درصد آن انجام شده، از طریق نوسازی تحویل به آموزش ‌و پرورش نشده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close