اخبار جهانفیلم و عکس

خسارات ارتش روسیه در حمله به اوکراین

روزهای بروجرد- ارتش روسیه در حمله به اوکراین با مقاومت شدیدتر از حد انتظار روبرو شده و در این تهاجم خسارات و تلفات زیادی متحمل شده است.

نیرو‌های مسلح اوکراین در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره درگیری‌ها با روسیه آماری درباره میزان تلفات و خسارات طرف روسی منتشر کردند.

به گزارش فرارو، منابع رسانه‌‎ای خبر دادند، ستاد کل ارتش اوکراین روز جمعه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره وضعیت میدانی جنگ بین این کشور و روسیه مدعی شد که نزدیک به ۲۳ هزار نظامی روسیه تاکنون کشته شده‌اند.

نیرو‌های مسلح اوکراین همچنین ادعا کرد که موفق شده ۱۸۹ هواپیما، ۱۵۵ بالگرد، ۱۳۴ پهپاد، ۹۸۶ تانک، ۲۴۱۸ خودروز زرهی و ۴۳۵ سامانه توپخانه روسیه را از بین ببرد.

به ادعای ستادکل ارتش اوکراین، نیرو‌های این کشور همچنین موفق شده‌اند ۱۵۱ سامانه موشک انداز، ۱۶۹۵ خودرو، ۷۶ مخزن سوخت، ۷۳ سامانه ضدهوایی و هشت قایق روسیه را هم منهدم کنند.

از سوی دیگر، مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که تاکنون حداقل ۲۱۹ کودک در حملات روسیه کشته و ۳۹۸ کودک زخمی شده‌اند. به رغم این ادعا، مقام‌های مسکو بار‌ها اعلام کرده‌اند که این کشور در عملیات نظامی ویژه در اوکراین، غیرنظامیان اوکراینی را هدف قرار نمی‌دهد.

 بر اساس برآورد‌های سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین حداقل ۲۸۲۹ غیرنظامی کشته و ۳۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین مجبور به ترک منازلشان شده و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشور‌های دیگر متواری شده‌اند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را غیرنظامی کردن اوکراین اعلام کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close