اخبار بروجرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: شهید محمد بروجردی برای جوانان اسوه و الگو است

روزهای بروجرد– وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید محمد بروجردی برای جوانان اسوه و الگو است.

ایسنا: محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارم خردادماه در یادواره شهیدان صارمی، بروجردی و یخچالی که در سالن زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هر بخشی از حوزه فرهنگ کشور را نگاه می‌کنیم بزرگان بروجرد در آن می‌درخشند.

وی تصریح کرد: در یک سده اخیر و دوران معاصر این زنان و مردان بزرگ نقش داشته‌اند و آن زمانیکه امام راحل در سال‌های ۲۳ و ۲۴ اصرار داشتند حضرت آیت العظمی بروجردی (ره) از بروجرد به قم مهاجرت کنند و در آنجا اقامت کنند تعبیر امام این بود که ایشان باید آقای ایران باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کار بزرگی که این مرد فرزانه انجام داد ساماندهی مجدد حوزه فرهنگ در کشور ما بود.

اسماعیلی اضافه کرد: اتفاقاتی از مشروطه به بعد در کشور رخ داده بود که جایگاه علم دین در کشور تضعیف شده بود و نگاه عمومی به مسائل مذهبی دچار اشکال شده بود.

وی بیان کرد: آن‌قدر تبلیغات منفی کرده بودند که مردم نسبت به روحانیت و مقدسات دچار تشکیک شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه سامانه‌های نرم‌افزاری عالم بزرگ آیت‌الله‌العظمی بروجردی و شبکه گسترده فرهنگی و دینی ایشان از نهادها و عالمان بنا شد.

اسماعیلی با اشاره به شهید محمد بروجردی، افزود: در دوران دفاع مقدس مردم بروجرد نیز حماسه آفریدند و مسیح کردستان این شخصیت بزرگ برای همه جوانان امروز ایرانی اسوه و الگو است.

وی اظهار کرد: بعد از ۴۰ از شهادت محمد بروجردی وقتی به مدد و همت همکاران فیلم غریب ساخته می‌شود و جوانان با چهره معنوی و روح بلند این مرد آسمانی آشنا می‌شوند چطور شیفته این اخلاق و روحیه دینی می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز ما در جنگ ترکیبی که دشمن برعیله کیان فرهنگی ما اقامه و برپا کرده است، نیاز داریم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تمام هم و غم دشمن در مهجور ماندن این میراث گران‌قدر است و در حوزه فرهنگ و هنر وظیفه بزرگی برعهده داریم.

وی اضافه کرد: بایستی نسل فعلی را با گذشته پرافتخار و نمادهای افتخار انگیز آن آشنا کنیم، زبان فرهنگ و هنر بلیغ‌ترین زبان‌ها برای رساندن این پیام است.

 

 

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close