لرستان

۲۵۰۰ نفر از کادر درمانی لرستان به کرونا مبتلا شدند

روزهای بروجرد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:۲۵۰۰ نفر از کادر درمانی لرستان به کرونا مبتلا شدند.

دکتر صالح آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۱۳ نفر به علت ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در پیک سوم که آبان ماه رخ داد تعدا بیماران بستری به ۱۰۵۰ نفر رسید و احتمال می‌رود به این تعداد تا چند روز آینده برسیم، عنوان کرد: ظرفیت تخت‌های ویژه و عادی در استان ۱۷۰۰ تخت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: درحال حاضر از مجموع ۱۲۸ تخت ویژه استان ۱۰۷ مورد پر است و ۲۱ تخت ویژه خالی داریم.

آزادبخت عنوان کرد: تاکنون مجبور نشدیم بیماران را در راهرو بیمارستان بستری کنیم و در صورت نیاز تعداد بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی را افزایش خواهیم داد.

وی گفت: در خرم‌آباد بیمارستان‌های شهید رحیمی و شهدای عشایر، در بروجرد آیت‌الله بروجردی، در الیگودرز شهید ولیان و در سایر شهرستان‌های استان یک بیمارستان را برای رسیدگی به بیماران کرونایی تجهیز کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: متاسفانه از ابتدای شروع کرونا تاکنون ۲۵۰۰ نفر از کادر درمانی (پزشک و پرستار) به کرونا مبتلا شدند.

آزادبخت بیان کرد: با توجه به ورودی و خروجی بیماران، پیش‌بینی می‌شود ظرف چند روز آینده کل تخت‌های بیمارستانی در استان که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده پر شود و با این اوصاف مجبور شویم برای هر شهرستانی یک بیمارستان دیگر تجهیز کنیم.

وی با بیان اینکه در پیک چهارم کرونا ویروس تعداد مرگ و میر افزایش خواهد داشت، گفت: ریسک سرایت ویروس جهش یافته بالاست و مهمترین عامل برای سرایت تجمعات و نزدن ماسک است که به شهروندان لرستانی توصیه می‌شود از تجمع بیش از چند نفر پرهیز کرده و هنگامی که از منزل خارج می‌شوند حتما ماسک استفاده کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close