اخبار ایران

زمین لرزه ۵.۱ ریشتری دماوند/ ۲ کشته و بیش از ۲۰ مصدوم

روزهای بروجرد- زمین لرزه نسبتاً شدیدی مقارن ساعت ۰۰:۴۸:۲۱ جمعه ۱۹ اردیبهشت ماه، تهران و بسیاری از شهر‌های اطراف مخصوصاً شمال کشور را به لرزه درآورد.

این زمین لرزه باعث وحشت بسیاری از مردم و ورود به خیابان‌ها و ترافیک نیمه شب شده است. براساس پیش بینی‌های اولیه این زمین لرزه قدرتی بیش از ۵ ریشتر داشته است.

درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: زلزله بیش از ۵ ریشتر در مرکزیت دماوند رخ داده است.

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با فارس درباره جدیدترین آمار زلزله دماوند اظهارداشت: بر اثر وقوع زلزله در استان تهران تاکنون دو کشته (یک مرد ۶٠ ساله حین فرار بر اثر تروما از ناحیه سر و یک زن ۲۱ ساله بر اثر ایست قلبی) و ۲۳ مصدوم گزارش شده است که ۱۲ تن مصدومیت‌ جدی نداشتند و ۱۱ نفر مصدوم ناشی از ترس یا فرار در محل و یا پس از اعزام به مراکز درمانی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون هیچ کدام از مصدومان بستری نیستند. 

وی افزود: مرکزیت زلزله در نقطه امام‌زاده هاشم و منطقه مشاء دماوند است و در آبسرد، کیلان، گیلاوند و رودهن بیشتر از سایر نقاط استان تهران احساس شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و استان اصفهان به عنوان استان معین و جانشین تهران از دیشب آماده‌باش هستند و جلسات خود را برگزار کردند. در حال حاضر همچنان آماده باش حفظ می‌شود، اما شرایط عادی است.

بختیاری با بیان اینکه ساعت ۴۸ دقیقه بامداد امروز جمعه (۱۹ اردیبهشت ماه) زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در حوالی دماوند رخ داد، افزود: این زلزله از زلزله‌های کم عمق بود، بنابراین در شهرهای مختلف از جمله تهران احساس شد و تا ساعت ۸:۳۰ صبح حدود ۳۴ پس لرزه تا بزرگای ۳.۹ نیز اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: از همان لحظات اولیه آماده باش به همه دستگاه‌های عضو مدیریت بحران کشور اعلام شد و گروه‌های امدادی به کانون زلزله (دماوند) اعزام شدند. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close