اخبار جهانگوناگون

ساخت اولین جنگل عمودی چین / سکونت ۱٫۲ میلیون نفر در خانه‌های جنگلی

روزهای بروجرد- معمار معروف ایتالیایی Stefano Boeri که قبلا ساختمان‌های سبز میلان را طراحی کرده بود این بار جنگل عمودی چین را برای اولین بار طراحی کرده است. انگیزه این طرح، جذب آلایندگی‌های هوا مطرح شده است.

 

به گزارش یورونیوز، پروژه اولین مجتمع مسکونی چین که با گیاهان پوشیده شده توسط معمار معروف ایتالیایی Stefano Boeri که ساختمان‌های معروف میلان را ساخته است، به اتمام رسید. جزئیات آن طرح را در گزارش «طراحی سبز در میلان» می‌توانید بخوانید.

اولین «شهر جنگلی عمودی» چین تکمیل شد که حدود ۵۰۰ نفر و بیش از پنج هزار درختچه و درخت در آن سکونت دارند. معمار معروف ایتالیایی Stefano Boeri این مفهوم را برای چند دهه متحول کرده است.

جزئیات این پروژه چیست؟

آخرین پروژه او مجتمع شهر جنگلی عمودی Easyhome Huanggang به مساحت ۴/۵۴ هکتار است و شامل دو برج مسکونی و سه برج تجاری است. مجتمع Huanggang خانه بیش از ۱/۲ میلیون نفر است و در استان هوبی حدود ۷۰ کیلومتری شرق ووهان واقع شده است. ساکنان برج‌های مسکونی این فرصت را دارند که فضای شهری را از منظری متفاوت تجربه کنند و در عین حال از راحتی محاصره شدن در طبیعت لذت ببرند.

اگرچه این مجموعه جدید منحصراً کار Boeri است، اما Boeri بیشتر به‌دلیل Bosco Verticale در میلان شناخته می‌شود، در برج‌های مسکونی بالکن‌های فضا باز و فضا بسته را با هم ترکیب می‌کنند تا جلوه‌ای پلکان مانند را ایجاد کنند. این طرح به منظور ایجاد یک جنبش پویا و همیشه درحال تغییر است. تمام گیاهان موجود در این پروژه از گونه‌های بومی و غیرمهاجم انتخاب شده است. ۴۰۴ درخت وجود دارد که عمده آنها جینکو بیلوبا (Ginkgo biloba) است که نوعی جینکوئل و آرایشی از درختان باستانی با قدمت بیش از ۲۹۰ میلیون سال است. همچنین ۴۶۲۰ درختچه در این طرح و ۲۴۰۹ متر مربع چمن دائمی و گل و گیاهان بالارونده استفاده شده است.

این نوع طراحی چه کمکی به کیفیت هوا می‌کند؟

هر سال تخمین زده می‌شود که جنگل عمودی حدود ۲۰ تن دی اکسید کربن را جذب می‌کند، در حالی که تقریباً ۱۰ تن اکسیژن منتشر می‌کند. معمار این طرح می‌گوید: «این طرح امکان دید عالی از نماهای درخت‌کاری‌شده را فراهم می‌کند، تجربه قرار داشتن در فضای سبز را افزایش می‌دهد و منظره گیاهی را با بعد معماری ادغام می‌کند». ساکنان برج‌های مسکونی این فرصت را دارند که فضای شهری را از منظری متفاوت تجربه کنند و در عین حال از احاطه شدن در بین گیاهان لذت ببرند.

طرح هایی برای دیگر شهرهای زیست‌پذیر چین

با این حال، این تنها پروژه برنامه‌ریزی شده Boeri در چین نیست. کار بر روی شهر جنگلی لیوژو در استان کوهستانی گوانگشی در جنوب چین در حال انجام است. لیوژو یکی از شهرهای تحت تأثیر غبار دود در جهان است، به همین دلیل است که به عنوان میزبانی برای کارهای Boeri انتخاب شده است.

شهر جنگلی لیوژو ۳۰ هزار نفر به همراه ۴۰ هزار درخت و بیش از یک میلیون گیاه دارد که بیش از ۱۰۰ گونه مختلف را در خود جای خواهد داد. این ارگانیسم که به عنوان یک «ارگانیسم شهری» توصیف می‌شود، برای جذب ۹۰۰۰ تن دی اکسید کربن در هر سال، همراه با بیش از ۵۰ تن ریز ذرات طراحی شده است. مفهوم اصلی این طرح این است که بتواند به بهبود کیفیت هوا و همچنین مبارزه با انتشار کربن کمک کند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close