اخبار ایرانورزش

تصمیم خطرناک مجلس برای ورزش ایران!

هاشمی طبا گفت: «کمیته بین‌المللی المپیک در این مسائل با هیچ کشوری شوخی ندارد. آن‌ها اگر از این طرح باخبر شوند، قطعا رأی به تعلیق کل ورزش ایران می‌دهند.»

روزهای بروجرد- دو فوریت طرح ٣٣ نماینده مجلس برای مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی که روز گذشته به تصویب رسید، حواشی زیادی به وجود آورده؛ یکی از مهم‌ترین ماده‌های این طرح تأکید بر رویارو نشدن نمایندگان ورزش ایران با ملی‌پوشان رژیم صهیونیستی است که این مسأله واکنش کارشناسان خبره ورزش را در پی داشته است.

مصطفی هاشمی طبا، رئیس سابق سازمان تربیت بدنی یکی از افرادی است که به طرح مذکور واکنش نشان می‌دهد. هاشمی‌طبا درباره ماده ١١ طرح مصوب‌شده در مجلس می‌گوید: «این اقدام از سوی جمعی از نمایندگان مجلس قطعا تبعات سنگینی برای ورزش ایران به همراه خواهد داشت. ما تا به حال هیچ قانونی برای رویارو نشدن ورزشکاران ایرانی با نمایندگان رژیم صهیونیستی نداشته‌ایم و طرح مصوب‌شده، می‌تواند از دید مدیران ارشد کمیته بین‌المللی المپیک به یک قانون تشبیه شود و عوارض شدیدی برای ورزش کشور به همراه داشته باشد.»

هاشمی طبا صحبت‌های خود را در این‌باره این‌طور ادامه می‌دهد: «بی‌تردید ماده ١١ طرحی را که دیروز برخی نمایندگان تصویب کردند کمیته بین‌المللی المپیک به یک قانون برای ورزش کشور تعمیم می‌دهد. به عبارت بهتر، اگر تاکنون ورزشکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی روبه‌رو نمی‌شدند، تصمیم شخصی آن‌ها قلمداد می‌شد، اما وقتی چنین طرحی در مجلس تصویب می‌شود، طبیعی است که ارگان‌های بین‌المللی آن را تبعیض‌آمیز و خلاف منشور المپیک بدانند. پس طبیعی است ابزار سوءاستفاده دارند و می‌توانند مشکلات بعدی ایجاد کنند.»

از رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی پرسیدیم عواقب چنین طرحی برای ورزش ایران چه خواهد بود که او پاسخ داد: «تعلیق»!

هاشمی طبا گفت: «کمیته بین‌المللی المپیک در این مسائل با هیچ کشوری شوخی ندارد. آن‌ها اگر از این طرح باخبر شوند، قطعا رأی به تعلیق کل ورزش ایران می‌دهند.»

در بخشی از ماده ١١ طرح نمایندگان درباره اقدامات رژیم صهیونیستی آمده که روسای فدراسیون‌ها باید جلوی وارد شدن خسارت به رشته‌های ورزشی را بگیرند. هاشمی طبا در این‌باره می‌گوید: «روسای فدراسیون‌ها چه کاری می‌توانند انجام بدهند؟ یک نفر سنگی به چاه انداخته و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را بردارد.»

روزنامه شهروند

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close