اخبار بروجرد

به مناسبت آخرین حضور علاءالدین بروجردی در شورای اداری شهرستان بروجرد

روزهای بروجرد- علاءالدین بروجرد در آخرین حضور رسمی خود در جلسه شورای اداری شهرستان بروجرد با مسئولان و مردم بروجرد خداحافظی کرد و از آنان حلالیت طلبید.

فرماندار بروجرد نیز با اهدای لوحی از زحمات این نماینده با سابقه مجلس قدردانی کرد.

واقعیت این است که بروجردی بخشی از تاریخ سیاسی شهرستان بروجرد است. اگر چه سیاست دنیای فراز و فرودهای پیاپی است اما وی توانست اعتماد رای دهندگان مجلس در بروجرد را برای ۵ دوره و برای ۲۰ سال تکرار کند.

بدون شک کارنامه علاءالدین بروجردی را باید در مقایسه با دیگر نمایندگان بروجرد در عهد جمهوری اسلامی سنجید.

از مهم ترین کارهایی که در زمان نمایندگی وی برای بروجرد به سرانجام رسید؛ می توان به دانشگاه دولتی آیت الله بروجردی، رادیو بروجرد و زاگرس خودرو اشاره کرد.

البته تعداد زیادی وعده عملی نشده نیز وجود داشت که اگرچه پیگیری های نیز از سوی وی انجام گرفت اما روند پیشرفت آنها بسیار اندک بود. راه آهن و فرودگاه از این نمونه پروژه هاست که با وضعیت فعلی اقتصاد کشور نیز چندان امیدی به آنها نمی رود.

علاءالدین بروجردی در دوران نمایندگی خود مردی مبادی آداب و دیپلماتیک بود که در سخت ترین شرایطی که برای وی بویژه در مجلس نهم در سطح کشوری و در مجلس دهم و یازدهم در سطح محلی بوجود آمد و گاه با تهمت ها و توهین ها نیز همراه بود این ویژگی مثبت خود را از دست نداد.

بروجردی را می توان از طرفداران کم نوسان نظام جمهوری اسلامی دانست که مواضع کلان وی در سیاست داخلی و خارجی کمترین زاویه را با حاکمیت داشته است.

ماموریت های خارجی خاص بروجردی از جمله دیدارهای وی با حسن نصرالله و بشار اسد در روزهای بسیار بحرانی که اعتماد حرف اول را در دیدارها می‌زند خود گواهی بر اعتماد مقامات عالی رتبه نظام به وی است.

سایت “روزهای بروجرد” از شروع فعالیت خود از سال ۱۳۹۰ به گواه آرشیو موجود بیشترین نقد را به عملکرد و مواضع ایشان -در سالهایی که نقد وی بویژه در سطح شهرستان بسیار پر هزینه می نمود- داشته است اگرچه سعی کردیم از جاده انصاف خارج نشویم و بر همین اساس نیز از ایشان بابت نقدهایی که احیانا منصفانه نبوده است حلالیت می طلبیم.

آرای علاءالدین بروجردی در ۵ دوره انتخابات مجلس در شهرستان بروجرد

مجلس ششم ۳۹۵۵۱ رای
مجلس هفتم ۵۱۳۷۲ رای
مجلس هشتم ۵۳۶۶۱ رای
مجلس نهم ۴۱۱۵۳ رای
مجلس دهم: دور اول ۳۰۴۶۶ دور دوم ۴۱۳۲۳ رای

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “به مناسبت آخرین حضور علاءالدین بروجردی در شورای اداری شهرستان بروجرد”

  1. سلام علیکم اگر از مردم درمورد عمکرد آقای بروجردی همه پرسی بعمل آید درصد بالایی از مردم از عملکرد ایشان راضی نیستند وایشان را در سمت نمایندگی مجلس نا موفق می دانند ایشان در بعضی بخشها اصلا ورود پیدا نکردند مثلا جهت تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در بروجرد . در برخی موارد بسیار ضعیف ورود کردند مثلا در زمینه استقلال سیاسی بروجرد .در باب تقسیمات کشوری (استان شدن بروجرد یا انتزاع بروجرد از لرستان والحاق به استان مرکزی یا استان همدان )در برخی حوزه ها ورود کردند اما نا موفق بودند مثلا فرودگاه و راه آهن که سایت محترم روزهای بروجرد به آن اشاره نموده است .در مجلس نیز با توجه به مشغله زیاد ریاست کمسیون امنیت ملی حضور چندانی نداشته ودر اغلب رای گیری ها نظر خاصی نداشته است .کما ایتکه صحبت کردن ایشان در غالب موافق یا مخالف بسیار کم بوده است .امید وارم نما یندگان منتخب این دوره به نیاز های شهر و مردم بیشتر توجه کنند وکار نامه موفق تری از خود نشان دهند .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close