اخبار بروجرداخبار لرستان

شناسایی ۴۹۴ کودک کار در لرستان

روزهای بروجرد- مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به شناسایی ۴۹۴ کودک کار در این استان گفت: طی امسال سه پرونده از کودکان کار مختومه شد.

به گزارش مهر، کریم خورشیدوند در مراسم افتتاح مؤسسه مردم نهاد آواخ نهان مهر خرم آباد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تا کنون سه پرونده از کودکان کار مختومه و این کودکان در فرآیند باز اجتماعی قرار گرفته‌اند.

او عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۴۴ پرونده از کودکان کار استان در دست اقدام قرار دارند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان، ادامه داد: در ساماندهی و باز اجتماعی کودکان کار تعداد ۱۲ دستگاه به صورت مستقیم شرکت دارند که با نظارت و سیاستگذاری اداره کل امور اجتماعی استانداری لرستان در این راستا اقدام می‌کنند.

خورشیدوند در خصوص مؤسسات فعال در این زمینه، تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز شامل یک مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی که یکی از آنها امروز افتتاح شد در شهر خرم آباد در این راستا فعالیت دارند.

او ادامه داد: مرکز دوم نیز به زودی در خرم آباد افتتاح خواهد شد ضمن اینکه روند تأسیس یک مرکز خصوصی در شهرستان بروجرد نیز در دست بررسی است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری لرستان در مورد مؤسسه مردم نهاد آواخ نهان مهر خرم آباد، گفت: در این مؤسسه که امروز به صورت رسمی افتتاح شد، در زمینه رویکرد ساماندهی کودکان کار و مشاوره فعالیت دارد.

خورشیدوند، گفت: تعداد ۴۹۴ نفر کودک کار شناسایی شده دارای پرونده وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰ نفر در شهر خرم آباد و بروجرد هستند و مابقی شامل ۲۴۴ نفر در دیگر شهرستان‌های استان حضور دارند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close