اخبار بروجرد

توضیحات رییس شورای شهر بروجرد در مورد صدور پروانه ساخت بیمارستان خصوصی امام رضا(ع)

روزهای بروجرد- فریبرز محسنی؛ رییس شورای شهر بروجرد در مورد صدور پروانه ساخت برای بیمارستان خصوصی امام رضا(ع) توضیحاتی ارائه کرده است که در ادامه می خوانید:

شورای اسلامی شهر و شهرداری بروجرد باتمام وجود از سرمایه گذاری در بروجرد حمایت می نماید گواه این مدعی نیز دعوت و حمایت از سرمایه گذاران پروژه های زیپ لاین، تله سیژ، بازیافت و…می باشد.

بی شک پروژه کلیدی و مهمی چون بیمارستان امام رضا(ع) در حد اعلی آن از این حمایت بهره‌مند خواهد بود که در همین مجال شایسته است به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر و به نمایندگی از سایر اعضای محترم شورا مراتب قدردانی خود را از سرمایه گذاران محترم این پروژه و بویژه از حمایت ها و تلاش های نماینده عزیز شهرمان جناب آقای گودرزی اعلام نمایم.

 جلسات متعددی با حضور سرمایه گذاران، مدیر اجرایی پروژه و نماینده محترم مجلس و شهردار و همکاران عزیزم در شورای اسلامی شهر جهت یافتن راه حلّی منطقی و حمایتی داشته‌ایم.

اگر این پروژه در زمره پروژه های خیریه بود بدین معنی که سازندگان با نیت خَیرسازی قصد ساخت و اهدای آن به شبکه بهداشت و درمان بروجرد را داشتند شهرداری نیز همچون پروژه هایی که خیرین سلامت در بروجرد اجراء کرده موظف به صدور پروانه رایگان بودیم که با مشخص شدن نیت سرمایه گذاری خصوصی به قصد انتفاع در آینده عملاً این گزینه به دلیل مغایرت با قوانین حذف شد.

راهکارهای دیگر برای تسریع در صدور پروانه ساخت که در جلسات مذکور عنوان شد:

۱️⃣پروانه ساخت بدون پرداخت حتی یک ریال صادر و پس از بهره برداری و به درآمدزایی رسیدن بیمارستان به قیمت روز محاسبه و دریافت گردد‌.

۲️⃣عوارض صدور پروانه محاسبه و در حال حاضر براساس توان و اختیار سرمایه گذاران بخشی از آن پرداخت و الباقی آن بامحاسبه نرخ بهره بانک مرکزی در زمان بهره برداری و به درآمدزایی رسیدن، پرداخت گردد.

۳️⃣عوارض صدور پروانه محاسبه و ۶۰درصد آن مشمول تخفیف ویژه حمایت از سرمایه گذاری در این پروژه مهم بهداشتی درمانی قرار گرفته والباقی آن نقداً پرداخت گردد.

۴️⃣عوارض پروانه ساخت محاسبه و به عنوان سهم شهرداری در این پروژه لحاظ و عملاً شهرداری شریک سرمایه گذاران در این پروژه و جزء سهامداران آن گردد.

پس از بیان شفاهی این پیشنهادات نامه ای از سوی مدیر پروژه به شورای شهر ارسال شد که در آن با کمال تعجب به جای آنکه یکی از پیشنهادات فوق انتخاب گردد پیشنهاد تخفیف ۶۰درصد و الباقی سهام شهرداری تلفیق و مطرح گردیده بود که پس از طرح مجموعه این پیشنهادات و جهت تسریع در امر در جلسه رسمی شورا مطرح که اعضای محترم به اتفاق آرا رای بر دریافت سهام و شراکت در این پروژه بجای دریافت عوارض دادند.

بر اساس قانون این مصوبه به کمیته محترم انطباق ارسال که این کمیته نیز به درستی و با توجه به عدم وجود لایحه پیشنهادی شهرداری آن را مغایر با قانون اعلام نمود.

متعاقب آن و در روز ۲۵ اسفند در جلسه ای با حضور ۸ عضو محترم شورا در محل کار شهردار محترم موضوع به بحث گذاشته شد و از آنجا که این مهم یعنی سهامدار شدن شهرداری در این پروژه از جمله مصادیق سرمایه گذاری شهرداری در پروژه ها محسوب می شد باید طبق شیوه نامه سرمایه گذاری با حضور نمایندگانی از سرمایه گذاران در هیات کارشناسی و سپس هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری مطرح و پس از بحث، بررسی و تصویب، لایحه آن به شورای اسلامی شهر و سپس کمیته انطباق جهت تایید نهایی ارسال گردد.

پس از ۲۵ اسفند و تنها با وجود ۳ روز کاری آن هم با حجم انبوه کارهای پایان سال در شرایط ویژه کُرونائی عملاً امکان تشکیل جلسه کارگروه کارشناسی سرمایه گذاری میسر نگردید ضمن این که در تماس تلفنی با مدیر پروژه تاکید شد با تصویب شورای اسلامی شهر و به منظور حمایت و همراهی با مردم در جهت سپری نمودن این روزهای سخت مقرر گردید عوارض صدور پروانه ساختمانی در دو ماهه اول سال ۹۹ همچون سال ۹۸ محاسبه گردد که از این جهت هم جای نگرانی نیست.

در پایان و با اعلام حمایت مجدد و همه جانبه شورای اسلامی و شهرداری بروجرد از این پروژه شایسته است مدیر پروژه با مراجعه به واحد سرمایه گذاری شهرداری مدارک مربوطه را جهت طرح در جلسات فوق الذکر تحویل وتا حصول نتیجه پیگیری نماید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close