اخبار لرستان

دستگیری ۹۴۲ متخلف زیست محیطی در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری ۹۴۲ متخلف زیست محیطی، در استان خبر داد.

مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با تلاش و کوشش محیط بانان فداکار و زحمتکش استان ۹۴۲ نفر متخلف زیست محیطی سال گذشته در لرستان دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه پرونده  خاطیان به محاکم قضایی ارجاع شده است، عنوان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۲۶۹ تور ماهیگیری، ۲۴۰۱ عدد فشنگ ساچمه‌زنی، ۷ دستگاه موتور برق، ۱۰ عدد دوربین، ۹۷ قلاب و ۱۸۳۰ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به آمار شکار غیرمجاز پستانداران در استان بیان کرد: به منظور برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم ۱۴۳ قبضه ساچمه زنی، ۲ قبضه گلوله زنی، ۴ قبضه کلاشینکف، ۶ قبضه ژ ۳۰ از متخلفین زیست محیطی کشف و ضبط شده که ۲۴  قبضه ساچمه زنی و ۲ قبضه گلوله زنی سلاح بدون مجوز بوده است.

فتحی میزان ضرر و زیان وارده به محیط زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را پنج میلیارد و ۱۶۹ میلیون و ۸۱۴ هزار  ریال اعلام کرد و یادآور شد:  از این رقم یک میلیارد و  ۷۰۴ میلیون و ۴۴۸ هزار ریال وصول شده است.

وی افزود: در مجموع ۷۵۹ پرونده برای متخلفین زیست محیطی در استان تشکیل شد که ۷۴۲ مورد مختومه و ۱۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در کاهش تخلفات زیست محیطی، گفت: برای کاهش تخلفات زیست محیطی در مناطق تحت مدیریت و آزاد سال گذشته ۲۴۵۹ ساعت کلاس آموزش با حضور محیط بانان در سراسر استان برگزار شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close