اخبار بروجرد

تحت پوشش ِ هیچ!

الهام شاهدپور- نه تحت پوشش بهزیستی و نه کمیته امداد است از قضا هیچ موسسه خیریه ای هم حاضر نشده کمکی به او و دو کودک خردسالش کند، خيران مردمی هم که دست بسته تماشاچی فقرش شده اند و علت شمار دردهایش.

همه اینها دلیلش یک چیز است آن زن همسر مردی معتاد به مواد مخدر است و تاسف بار است که نهادهای حمایتی به او گفته اند اگر می خواهد تحت پوشش چندرغاز کمکهایشان قرار بگیرد برود و از شوهرش طلاق بگیرد و طلاق نامه اش را بیاورد تا کمکش کنند!

توجه کنید طلاق بگیرد آن هم با دو بچه که هزار و یک گرفتاری و ناامنی جدید برایش ایجاد شود، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

حیف که دل و دماغی برایم باقی نمانده و گرنه همه آنچه در این سال‌ها دیده و شنیده ام از فقر خانواده های نیازمند را بیان می کردم تا شاید نهادهای حمایتی به جای پاک کردن صورت مسئله به فکر چاره کار باشند.

القصه خواستم به در بگویم تا دیوار بشنود دیدم کسی که خود را به خواب زده نمی توان بیدار کرد!

آنکه رأی و منصب و مسئولیت می‌خواست گرفت و برد، آنکه کار و شغل و درآمد می خواست زد و رفت و حالا اگر دور از جانشان بگوییم چه شده می‌شود سیاه نمایی! نه عزیز برادر سیاه بود و ما سیاهش نکردیم.

بعضی ها اصلا جا مانده اند از توزیع همه چیز حتی انسانیت، آنچنان که آدرسشان روی نقشه شهر هم نیست، وقت کردید سری به ته قانی و کمر بندی و ۴۲ دستگاه بزنید تا فرق زندگی و مُردگی را بفهمید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close