اخبار لرستانویژه ها

استاندار لرستان: جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد/ تأمین مایحتاج اولیه مردم

روزهای بروجرد- استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جریان مسافرت به سمت این استان وجود ندارد، گفت: در تأمین مایحتاج اولیه مردم مشکلی نداریم.

به گزارش مهر، سید موسی خادمی در سخنانی ضمن تبریک سال جدید به هم استانی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه لرستان همچون سایر نقاط کشور از استان‌های آلوده به ویروس کرونا است و در برخی از شهرها به نسبت جمعیت میزان شیوع این ویروس بالاتر است و ضروری است هم استانی‌ها به موضوع رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد

وی با اشاره به اینکه در تأمین مایحتاج اولیه مردم مشکلی نداریم، تصریح کرد: بازارهای استان از مواد غذایی تأمین هستند و اقلام بهداشتی مانند الکل، شوینده‌ها و مواد ضدعفونی کننده با توجه به این اینکه لرستان تولید کننده الکل و مواد بهداشتی است، یافت می‌شود و مشکل اصلی استان و کشور در تامین ماسک و دستکش است.

استاندار لرستان، افزود: لرستان جزو اولین استان‌هایی بود که موضوع عدم استقبال از مسافرت به استان را با توجه به شرایط کنونی مطرح و از همان ابتدا اطلاع رسانی در این زمینه برای هموطنان انجام شد که پیامد آن کاهش ۸۰ درصدی مسافرت به استان نسبت به سال گذشته است.

خادمی با اعلام اینکه جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد، مطرح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تنها ورود ۱۳ هزار تلفن همراه به استان ثبت شد که بخش عمده‌ای از آنها لرستانی‌های مقیم سایر استان‌های کشور بودند و برای دیدار با خانواده‌های خویش به استان سفر کرده‌اند و با توجه به استقرار آنها در منزل بستگان و عدم حضور در اماکن عمومی ضمن رعایت نکات بهداشتی توسط آنها امیدواریم مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

مردم از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند

وی به نقل از ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کشور، گفت: ورودی و خروجی‌های شهرها نباید بسته باشد اما موضوع کنترل درگاه‌های استان از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفته و ۲۳ اکیپ پایگاه سلامت متشکل از نیروهای پزشکی، هلال احمر، پلیس راه و نیروی انتظامی به منظور انجام تست و خدمات رسانی به مردم در ورودی شهرها مستقر شدند.

استاندار لرستان، خواستار عدم حضور در اماکن عمومی و پرازدحام شد و گفت: با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و پرهیز از ترددهای بی مورد، امیدواریم شیب نمودار مبتلایان به ویروس کرونا سیر نزولی پیدا کند و به زودی از بحران خارج شویم.

خادمی، اظهار داشت: آرامش روانی جامعه در این شرایط نباید با شایعه پراکنی و نشر اکاذیب به هم بخورد که در صورت مشاهده، با متخلفین برخورد می‌شود.

وی، مطرح کرد: تاکنون همکاری مردم خوب بوده و در صورت ادامه این روند شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود و از مردم می‌خواهیم به همین ترتیب تا پایان تعطیلات فروردین در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

کادر پزشکی شبانه‌روز در حال انجام فعالیت است

خادمی با اشاره به اینکه کادر پزشکی استان شبانه‌روز در حال انجام فعالیت است، افزود: کرونا، ویروس بسیار خطرناکی است و سرعت انتقال بالایی دارد و همه را در معرض خطر قرار داده است، رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی به معنی دوری از تجمعات می‌تواند نقش مهمی در فروکش کردن این بحران ایفا کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری به سال «جهش تولید»، تصریح کرد: ایشان به دلیل بصیرت و دید بالای خویش چندین سال است که به حوزه تولید نگاه ویژه دارند و ضروری است به این موضوع اهمیت داده شود.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از زحمتکشان عرصه تولید استان، بیان داشت: در شرایط کنونی تولید کنندگان و خیرین استان به لحاظ مالی، تامین منابع و تجهیزات کمک‌های قابل توجهی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان برای مبارزه با ویروس کرونا قرار دادند و همکاری‌های خوبی در این زمینه داشته‌اند.

خادمی در ادامه معضل بیکاری را یکی از مهمترین مشکلات کشور عنوان کرد و راه برون رفت از آن را حضور در صحنه تولید و صنعت به عنوان هسته اصلی تولید و اشتغال دانست.

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم

وی رفع موانع تولید در سال جدید را با توجه به شعار سال جدید از اقدامات مهم عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد که راکد مانده و باید به چرخه تولید بازگردند، همچنین برخی از واحدهای تولیدی، تکنولوژی آنها نیازمند بروز رسانی است و واحدهای تولیدی دیگری نیز با پرداخت تسهیلات مشکل آنها رفع می‌شود که به طور کلی باید مورد حمایت قرار گیرند.

استاندار لرستان که در شبکه افلاک لرستان سخن می‌گفت، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، گفت: انتظار می‌رود مردم فهیم لرستان در صورت برخورد با ازدحام جمعیت به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در این زمینه به موارد مشابه تذکر دهند و همدیگر را به دوری از تجمع ترغیب کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “استاندار لرستان: جریان مسافرت به سمت لرستان وجود ندارد/ تأمین مایحتاج اولیه مردم”

  1. کاش حداقل ورودی شهرها رو برای پلاکهای غیر بومی میبستین نه اینکه با کارت ملی راهشون بدین بچه‌هام رو یک ماهه از خونه بیرون نبردم اونوقت پر خیابونه ماشین پلاک شهرستان که دارن به ریش ما میخندن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close