اخبار بروجرد

نقدی بر یادداشت “مروری بر انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بروجرد/ بازگشت اصولگرایان”

روزهای بروجرد- در پی انتشار یادداشت جناب آقای محمد گودرزی(الف.فرهیخته) با عنوان “مروری بر انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بروجرد/ بازگشت اصولگرایان”، جناب آقای مرتضی صارمی از فعالان سیاسی شهرستان بروجرد نقدی بر این یادداشت نوشته‌اند که ضمن استقبال از فضای نقادی و گفتگو در ادامه این یادداشت را می‌خوانید:

مرتضی صارمی- اقدام دوست فرهیخته و پژوهشگر جناب آقای گودرزی در تجزیه و تحلیل دوره های مختلف مجلس قابل توجه و ماندگار است تا از این رهگذر نسل های آتی امکان قضاوت درباره عملکرد جریان‌های سیاسی برایشان فراهم گردد.

اما در خصوص انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی نکاتی از باب نقد وجود دارد که در ذیل جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد:

  • اصطلاح « بازگشت اصولگرایان» در بروجرد به نظرم با واقعیت سازگار نیست زیرا علاء‌الدین بروجردی به دلایل مختلف داخلی و خارجی در سپهر سیاسی و اجتماعی بروجرد سایه افکنده بود. پایگاه خانوادگی منسوب به آیت الله بروجردی، عنوان بروجردی، تیپ دیپلماتیک و حضور در برنامه های صدا و سیما در انتخاب ایشان بسیار موثر بود و به دلیل تجربه در وزارت خارجه و ارتباط با صاحبان قدرت از ایشان به عنوان ناجی بروجرد یاد می شد. از این رو با وجود اینکه در اردوگاه اصولگرایان تعریف می شد اما نقش پیدا و پنهان ایشان در مناسبات اداری شهرستان بسیار پر رنگ بود و لذا اصولگرایان که نمادشان بروجردی است در همه ی مناسبات اداری حضور داشتند.

 

  • اینکه بخش مهمی از دوره ششم مجلس شورای اسلامی به طرح مسایل سیاسی و جنجالی سپری شده است به نظرم در این زمینه سهم جناح اصولگرا در بزرگ نمایی ضعف ها با ابزارهای در اختیار نظیر صدا و سیما و دستگاه قضایی و… را نباید مورد غفلت قرار بگیرد. مجلس ششم که با نظارت حداقلی شورای نگهبان شکل گرفته بود تعداد ۱۷۷ طرح و لایحه اقتصادی را تصویب و مورد رسیدگی قرار داد و فقط کمتر ۳۰ طرح سیاسی در آن مصوب شده است.

 

  • مطبوعات و احزاب از سازو کارهای توسعه سیاسی است که در برنامه دولت اصلاحات بود و نقش چشمگیری در اصلاح ساختار و بهبود روشها و عملکرد مسئولین داشت وتوقیف مطبوعات اصلاح طلب به دست کسی (مرتضوی) اتفاق افتاد که رفتاری فراقانونی داشت و بعدا ماهیت آن آشکار شد وخود به دلیل سو استفاده از موقعیت از طرف دادگاه محکوم و انفصال از خدمات دولتی شد.

 

  • ناکامی دولت اصلاحات به دلیل مشکلات اقتصادی ومعیشتی با شاخص های اقتصادی ازجمله کاهش تورم ۴۹ درصدی دولت راست، تا مرز ۱۲ درصد و رشد اقتصادی ۶درصدی مطابقت ندارد.

 

  • کاهش مشارکت مردم در انتخابات دوره هفتم به نظارت حداکثری شورای نگهبان مربوط است که حدود ۱۹۰ کرسی مجلس قبل از برگزاری انتخابات مشخص شده بود که در آن شعار ژاپن اسلامی داده شد.

 

  • نقش انجمن بروجردی ها که از تشکلهای اجتماعی غیر دولتی و مردم نهاد بود برخلاف اساسنامه، ماهیتی سیاسی پیدا کرده بود و تلاش این انجمن در رأی آوری دو نماینده امر غیر قانونی تلقی می شود.

 

  • در خصوص راه اندازی رادیو بروجرد جنابعالی را به سخنان معاون صدا وسیمای مرکز استان در مراسم افتتاح ارجاع می دهم که گفت من تعجب می کنم این پروژه در عرض یک هفته که در روزهای اوج تبلیغات انتخابات است افتتاح می شود.

 

  • همانطور که می دانید صدور مجوز مطبوعات فرایندی دارد که در دوره اصلاحات توسط وزارت ارشاد صادر شده است.بنابراین نباید در صورت حساب کسی نوشته و مصادره به مطلوب شود.

 

  • اگر دوره مجلس ششم را انشقاق دو نماینده می پندارید با تلاش مرحوم نظام اسلامی در این دوره زاگرس خودرو افتتاح شد و برای تأمین آب شرب و کشاورزی سد گلرود ردیف بودجه گرفت و البته نقش علاء الدین بروجردی را در معارضین اجتماعی منطقه نباید نادیده گرفت که من طی یادداشتی در پیغام بروجرد نوشتم «چرا با ثروتمند شدن مردم مخالف هستید». حال بفرمائید ائتلاف دو نماینده در مجلس هفتم به جز دانشگاه آیت الله بروجردی! چه دستاوردی داشته است؟
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close