اخبار بروجرد

افتتاح بند خاکی گندل گیلان بروجرد

روزهای بروجرد- بند خاکی روستای “کندل گیلان” بروجرد عصر امروز چهارشنبه با حضور مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افتتاح شد.

به گزارش ایرنا مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در آیین افتتاح این طرح گفت: بند خاکی روستای کندل گیلان در شمال شهرستان بروجرد با حجم عملیات خاکی ۱۴۰ هزار متر مکعب و حجم آبگیری ۵۰۰ هزار متر مکعب احداث شده است.

شیرزاد نجفی اظهار داشت: مساحت حوزه آبخیز این بند خاکی چهار هزار و ۳۲۴ هکتار و اعتبار اجرای آن ۷۵ هزار میلیارد ریال است که در کنترل سیلاب، فرسایش خاک و رسوبات منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: لرستان از استان های کوهستانی کشور با شیب بالا و سالانه بیش از ۱۰ نفر تلفات سیل است که توجه به آبخیزداری و اجرای طرح های این حوزه برای استان بسیار مهم است.

نجفی با بیان اینکه لرستان سومین استان کشور در حوزه آبخیز داری است و سالانه ۱۲ میلیارد متر مکعب روان آب از مرزهای آن خارج می شود افزود: بیش از ۵۲۲ نقطه سیل خیز و سه هزار نقطه رانشی در لرستان وجود دارد که طرح های آبخیزداری می تواند به کاهش خسارات در این حوزه کمک کند.

وی بیان کرد: تا قبل از سال ۹۷ حدود ۶۳۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان انجام شده بود که از سال ۹۷ به بعد بیش از ۲۳۰ هزار هکتار طرح های آبخیزداری به ظرفیت ۷۰ میلیون مترمکعب و با اعتبار ۱۶۶ میلیارد تومان اجرا شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: در شهرستان بروجرد نیز بیش از ۹۵ هزار هکتار مطالعه طرح های آبخیزداری انجام و تاکنون ۷۱ هزار هکتار اجرا شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close