اخبار ایرانویژه ها

سخنگوی دولت مطرح کرد: سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع

روزهای بروجرد- سخنگوی دولت گفت: سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع می شود.

به گزارش فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت، گفت: با گزارش وزیر بهداشت موج اول بیماری را کنترل کرده‌ایم،  در برخی از شهرها ورودی و خروجی بیماران به یک تعادلی رسیده است.

ربیعی اظهار داشت: ما تخت‌های خالی هم داریم و این نشان می‌دهد این بیماری را کنترل کرده‌ایم. در جلسه امروز بحث این بود که ممکن است موج دوم این بیماری را داشته باشیم.

وی ادامه داد: اما برخی هموطنان متأسفانه به توصیه های بهداشتی توجه نداشتند و احتمال ایجاد موج دوم وجود دارد. پس از این گزارش رئیس جمهور ابلاغ کردند که سفرهای جدید و خروج از شهرها ممنوع می شود. آئین نامه‌ اینکه چه کسانی برای چه کارهایی می توانند از شهرهایشان خارج شود تصویب خواهد شد.

**سفرهای جدید ممنوع است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه سفرهای جدید را ممنوع اعلام می‌کنیم، بیان داشت: از همه مردم می‌خواهیم در این طرح همکاری کنند. آمارها نشان می‌دهد در جایی که به آنجا مسافرت شده موج جدید بیماری صورت گرفته است. 

وی گفت: هیات وزیران از همه کسانی که به سفر می‌روند میخواهد که بازگشت خود را طوری برنامه ریزی کنند که بازگشت آن‌ها به روزهای آخر تعطیلات نرسد. توصیه می‌کنیم کسانی که به سفر رفته‌اند از همین امروز برای بازگشتشان اقدام کنند.

ربیعی خاطر نشان کرد: این تصمیم سخت‌گیرانه است، ممکن است تعدادی از مردم را ناراضی کند اما ناچاریم برای سلامت مردم تصمیمات سخت‌گیرانه بگیریم. (مجازات) عدم رعایت این قوانین را قوه قضائیه اعلام خواهد کرد و نیروی انتظامی نیز اقدام خواهد کرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز با دستور رئیس جمهور، دولت، ادارات، فعالیت‌های اقتصادی مگر در موارد نیاز مردم تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد شد و لیست آن با همکاری وزیر صمت اعلام خواهد شد.  

وی با تاکید بر اینکه در زمینه خرید مردم هیچ مشکلی نداریم و کالاهای اساسی را برای چند ماه آینده داریم، اظهار داشت: توصیه می‌کنیم مردم در کمال آرامش خریداری کنند. هم تولید سه شیفت و هم مراکز خرید سه شیفت را در دستور کار داریم.

**امسال قطعاً ۱۳ بدر مانند سال‌های پیش نخواهیم داشت

ربیعی با اشاره به حداقل حضور کارمندان بیان داشت: گزارشی شد که تجمعات و حضورها در پارک‌ها وجود دارد که تصمیمات سخت‌گیرانه در این زمینه اتخاذ خواهد شد و امسال قطعاً ۱۳ بدر مانند سال‌های پیش نخواهیم داشت.

**مبتلایان به کرونا در صورت خروج از قرنطینه اعمال قانون خواهند شد

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: هیت وزیران بر طرح غربالگری تاکید دارد. با همین طرح افرادی که مبتلا به کرونا هستند دارند شناسایی می‌شوند. با تمهیدات وزارت ارتباطات حرکت این افراد شناسایی می‌شود. کسانی که مبتلا به کرونا هستند در صورت خروج از قرنطینه اعمال قانون خواهند شد و باید ۱۵ روز خود را بصورت قرنطینه سپری کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close