اخبار لرستان

غربالگری ۷۲ درصد جمعیت لرستان برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۲۴۰ نفر شامل ۳۶۲ هزار خانوار معادل حدود ۷۲ درصد جمعیت استان از طریق سامانه یا تلفن غربالگری کرونا شده‌اند.

سیدموسی خادمی در گفتگوی ویژه خبری با وزیر بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت ملی بیماری کرونا اظهار داشت:  از این تعداد جمعیت حدود ۲ هزار و ۸۷۰ نفر دارای علائم مشکوک به این بیماری تشخیص داده شده‌اند.

 وی گفت: تا به‌حال یک‌هزار و ۲۳۰ نفر( حدود ۱۹ درصد) به مراکز ۱۶ ساعته یا دیگر مراکز که از طریق پزشکان دانشگاه‌ علوم‌پزشکی هدایت شده‌اند مراجعه کرده و یک‌هزار و ۲۱ نفر مشکل خاصی نداشتند.

 وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳ نفر مبتلا به ویروس کرونا بودند که بستری شده و ۱۷۶ نفر دارای علائم بیماری هستند که توصیه شده در منزل بمانند که البته تست این افراد گرفته شده و منتظر نتیجه‌ نهایی هستیم.

 خادمی از آثار مهم این طرح را کاهش مراجعه‌کنندگان به درمانگاه‌های اصلی به‌ویژه بیمارستان عشایر برشمرد و گفت: طبق آمار گزارش شده در روزهای اول روزانه بیش از ۱۶۰ نفر به درمانگاه‌ها مراجعه می‌کردند که این تعداد هم اکنون به ۹۰ نفر رسیده است.

 وی با بیان اینکه مابقی جمعیت نیز در این چند روز غربالگری خواهند شد افزود: امیدواریم با توجه به برنامه مدنظر ستاد ملی مبارزه با کرونا به نحوی مدیریت کنیم که ظرفیت مبتلایان به ویروس  در هیچ مقطعی از ظرفیت توان بهداشتی و درمانی افزایش پیدا نکند.

 رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: کادر درمانی و بهداشتی لرستان با توجه به محدودیت امکانات با جان و دل مشغول خدمت به مردم هستند و خوشبختانه تا به حال توانسته ایم اوضاع را کنترل کنیم.

خادمی افزود: لرستان با توجه به اینکه مهاجرفرست است و بسیاری از مردم این دیار در استان‌های دیگر هستند و از طرفی این استان محل عبور مرکز به غرب و جنوب کشور است بنابراین نیاز به توجه بیشتری دارد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  و رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تشکر از اقدامات استاندار لرستان، کادر درمانی، پزشکان، پرستاران، رییس دانشگاه علوم پزشکی و بسیج اظهار کرد: همانطور که سیل فروردین ۹۸ به خوبی در لرستان مدیریت شد در این زمان نیز با همت مردم زاگرس نشین کمر کرونا ویروس را در دامنه‌های زاگرس خواهیم شکست.

لرستان یک میلیون و ۷۴۵ هزار و۱۷۱ نفر و با ۵۰۷ هزار و۳۹۳ خانوار جمعیت دارد .

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close