اخبار بروجردویژه ها

انتقاد امام جمعه بروجرد از وزارت بهداشت: نحوه اطلاع رسانی ظلم به حوزه علمیه و روحانیت بود

روزهای بروجرد- امام جمعه بروجرد در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از وزارت بهداشت در نحوه اطلاع رسانی در مورد بیماری کرونا ویروس آن را ظلم به حوزه علمیه قم و روحانیت دانست. وی همچنین از جو سنگین بوجود آمده علیه روحانیت در بروجرد بواسطه اعلام ناقل بودن یک روحانی در این شهر نیز به شدت انتقاد کرد.

متن بیانیه حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی بدین شرح است:

“بسمه تعالی”

تبعیض دردرمان کرونا، جفا به حوزه علمیه قم

 چند روزی است که ایران عزیز اسلامی همچون بسیاری از کشور های دنیا درگیر ویروس منحوس کرونا گردیده که متاسفانه سبب جان باختن تعدادی از هم وطنان عزیز و تحت درمان قرار گرفتن تعداد بیشتری شده است. اینجانب ضمن سپاس و تقدیر صمیمانه از جهاد بزرگ پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بیمارستان ها، دعاگوی همه‌ی آنها بوده و توفیقات روز افزون شان را در این مبارزه ی بسیار مهم از خداوند منان مسئلت می نمایم. مطابق با فرمایش مقام معظم رهبری همه ما موظف و مکلفیم تمامی توصیه های مسئولین محترم بهداشت و درمان را عمل نموده و از بزرگ نمائی ، ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه نیز پرهیز نمائیم.

مع ذلک توجه وزیر و مسئولین محترم بهداشت و درمان کشور را به ذکر دو نکته مهم جلب می نماییم:

 اول اینکه: در اطلاع رسانی شیوع این بیماری ظلم نابخشودنی به حوزه علمیه قم و روحانیت معزز گردید.

آیا واقعا تحقیق شد و بر مسئولین مسجل گردید که اولین نقطه آلودگی ویروس کرونا شهر مقدس قم بوده است . آنچه که رسانه ها (روزنامه جوان و …) از قول آقای تدروس آدراهام رئیس سازمان بهداشت جهانی می نویسند تاجر عربستانی به همراه همسر چینی خود در سفر بهمن ماه خود به تهران ناقل این ویروس بوده است. اگر بر فرض هم اینچنین بود ضرورتی داشت که اینگونه و در سطح وسیعی در رسانه های گوناگون اعلام گردد و مع الاسف به مردم سراسر کشور القاء شود که ویروس کرونا از حوزه علمیه شهر مقدس قم انتشار یافته است؟!

آیا این روزها که آمار تلفات را اعلام می کنند به تفکیک استان ها و شهرها اعلام می کنند؟ معاون محترم وزیر بهداشت اعلام می کند « من رفتم قم در یک اجتماع کرونا گرفتم ». خب آقای محترم چرا اصول بهداشتی را رعایت نکردی؟ آیا مطمئن هستید که از قم کرونا گرفتی؟ آیا لازم بود اعلام کنی که از قم کرونا گرفتی؟

در شهر بروجرد هم با وجود اینکه ترددهای متعددی با شهر مقدس قم وجود دارد طلبه‌ای را که هنوز هم مشکوک به کرونا بود ناقل این بیماری در بروجرد اعلام نموده‌اند و جو سنگینی علیه روحانیت راه انداختند.

دوم اینکه : از رسانه ملی و به قول مسئولین محترم بهداشت و درمان در روزهای اخیر مکرر اعلام می شود که جواب آزمایش بیماران مشکوک به کووید ۱۹ قبلا ظرف مدت ۴۸ ساعت مشخص و اعلام می گردید و در حال حاضر این مدت به روز شده است! ظاهر امر این است که گویا به روز شدن جواب آزمایش فقط برای افراد خاص محقق شده است و برای سایر بیماران ضعیف و ناتوانی که صدا و دست شان به جائی نمی رسد می بایست روزها در فضائی آکنده از دلهره و اضطراب و نگرانی برای خود و خانواده روی تخت های بیمارستان منتظر شنیدن جواب آزمایش خود باشند.

در شهرستان بروجرد بیماری مشکوک به کرونا روز ۵ شنبه اول اسفند به بیمارستان آیت الله بروجردی (ره) مراجعه می‌نماید و پس از بستری از وی نمونه گیری و به تهران ارسال می کنند.

روز هفتم از بستری شدن ایشان با پیگیری های مکرری که اینجانب با مسئولین بهداشت و درمان شهرستان، استان، استانداری و نماینده مجلس داشته‌ام در نهایت غروب روز هفتم اعلام کردند که جواب آزمایش ایشان منفی و ساعاتی بعد بر خلاف نظر اول جواب آزمایش را مثبت اعلام می‌نمایند. همچنین بیمار دیگری نیز ۵ شنبه هفتم اسفند در همین بیمارستان مشکوک به کرونا تشخیص داده شده و علی رغم گذشت ۶ روز متاسفانه هنوز پاسخ آزمایش وی نیامده است.

امید است مسئولین محترم ذیربط اقدامات مقتضی را پیرامون دو نکته مطرح شده در اسرع وقت به عمل آورند.

در پایان نیز با تشکر از پایگاه های مقاومت، شهرداری، تشکل‌ها، هیأت‌های مذهبی و سایر گروه‌هایی که در طی روزهای گذشته در شهر بروجرد و همچنین تیپ ۲۴ بعثت که در شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران به شستشو و ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی مشغول بوده‌اند به اطلاع می رساند طبق اعلام فرماندهی محترم این تیپ جناب سرهنگ صالح نژاد بزودی معابر و اماکن عمومی شهر بروجرد نیز شستشو و ضد عفونی خواهد شد. ضمن دعوت آحاد مردم به رعایت اصول بهداشتی، بدون شک توکل به ذات مقدس حضرت احدیت و توسل به حضــرات معصومین (علیهم السلام) اصلی ترین راه اطمینــان و آرامش در این برهه ی از زمان است.

سید علی حسینی
امام جمعه بروجرد
۱۳۹۸/۱۲/۱۴

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “انتقاد امام جمعه بروجرد از وزارت بهداشت: نحوه اطلاع رسانی ظلم به حوزه علمیه و روحانیت بود”

  1. اونچیزی که این روزها بایدبرای مردم مسوولین مهم باشدحفظ سلامت مردم است…..حفظ جایگاه بماند برای بعد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close