اخبار بروجرداخبار لرستان

آمار مبتلایان به کرونا در استان لرستان تا روز ۲۷ اسفندماه به ۳۲۴ نفر رسید/ تعداد جانباختگان ۲۷ نفر

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۳۲۴ نفر رسیده، گفت: تاکنون فوت قطعی ۲۷ نفر از لرستانی‌ها بر اثر کرونا ثبت‌ شده‌ است.

محمدرضا نیکبخت در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: تاکنون از مجموع نمونه‌گیری از یکهزار و ۳۱ بیمار مشکوک به ابتلا، پاسخ تست ۹۳۱ مورد اعلام شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد تاکنون ۳۲۴ نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و پاسخ ۴۹۸ نمونه دیگر منفی بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به میزان ابتلای شهروندان لرستانی در هریک از شهرستان‌های استان به بیماری کرونا افزود: آمار مبتلایان تاکنون در سلسله، خرم‌آباد و بروجرد به ترتیب ۹۹، ۸۰ و ۴۲ مورد است.

نیکبخت گفت: آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان‌های دورود، دلفان و ازنا نیز به ترتیب ۲۵، ۳۷ و ۲۰ مورد گزارش شده است.

وی تاکید کرد: مبتلایان به این بیماری در شهرستان‌های کوهدشت، چگنی و الیگودرز نیز تا به حال ۸، ۳ و ۵ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: آمار مبتلایان در شهرستان‌های پل‌دختر و رومشکان هر کدام دو مورد و در سپیددشت یک مورد اعلام شده است.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح غربالگری نوروزی مقابله با کرونا در لرستان خبر و ادامه داد: در این طرح کار تب‌سنجی در مبادی ورودی انجام و موارد مشکوک به مراکز بهداشتی درمانی هدایت می‌شوند.

وی با اشاره به استقرار ۲۳ اکیپ به منظور اجرای طرح غربالگری در لرستان اظهار کرد: این طرح با هدف شکست کرونا و با استفاده از بسیج امکانات تا ۱۵ فروردین ماه ۹۹ ادامه دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close