اخبار بروجرد

بومی‌سازی تولید پنل های خورشیدی توسط فناوران بروجردی

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت فناور آیریک پردازش شبرو گفت: فناوری پنل‌های خورشیدی بومی سازی شده است و توانسته ایم پنل های سازگار تولید کنیم.

سمیه شبرو به رسانه ها اعلام کرد: مجوز کارخانه تولید این محصول و همچنین مجوز احداث نیروگاه خورشیدی به صورت مجتمع در مقایس ۴۰ مگاوات را اخذ کرده ایم که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه اساس و پایه شرکت ما به نوعی به ۵۰ سال قبل برمی گردد، پیشه پدری ۲ نسل قبل من فعالیت در بخش صنعت است و جزو صنعتگران قدیمی بروجرد بوده ایم؛ اظهار داشت: سال ۹۴ که بحث آی او تی و هوشمند سازی به نوعی شکل گرفته بود پدرم پیشنهاد داد که شرکتی را در حوزه فنی و مهندسی و در حوزه فناوری های نو و جدید تاسیس کنیم.

وی تصریح کرد: آن زمان دانشجوی ارشد بودم و با مشورت استاد راهنمای خود تصمیم گرفتم در قالب پایان نامه دانشجویی کار را شروع کنم تا بعد وارد حوزه تولید شویم، در بازه زمانی ۶ تا ۷ ماهه پژوهش های لازم را انجام دادیم و توانستیم طرح هوشمند سازی پرداخت الکترونیک با یک روش نوین را برای اولین بار کلید بزنیم. با این ایده در سال ۹۵ عضویت مرکز رشد بروجرد را گرفتیم.

مدیرعامل شرکت فناور «آیریک پردازش شبرو» افزود: کار را با ۲ نفر نیرو شروع کردیم و بعد استاد مشاور و یاران و دوستان ما به جمع ما پیوستند و براساس مقتضیات و نیازهایی که در ادامه پیش آمد، برنامه نویس ها و گرافیست هایی نیز به مجموعه ما اضافه شد و هسته اولیه شکل گرفت.

شبرو با اشاره به اینکه با «آی او تی» بر هفت مبنا شامل آموزش، خدمات الکترونیک شهری، معماری، کشاورزی، پرداخت ها و خریدها استوار است، گفت: ما هم در شرکت «آیریک پردازش شبرو» با استفاده از نیروهای متخصص و ارتباط هایی که گرفتیم و شناختی که از بازار کسب کردیم؛ در حوزه آموزش مجازی ورود کرده ایم و تاکنون با بیش از ۲۰۰ دانشگاه مختلف، مدارس خاص و استعداد درخشان و غیرانتفاعی ها از استان های مختلف کشور ارتباط برقرار کرده ایم تا آموزش ها را گسترش دهیم.

وی افزود: در حوزه پرداخت الکترونیک هم در همان ابتدای کار ورود کردیم، در بحث کشاورزی از اواخر ۹۶ با نام «کشاورز یار» ورود کردیم و یک پلتفرم جامع را ارائه داده ایم و توانستیم عضویت مجدد مرکز رشد را با این ایده داشته باشیم، البته این طرح مورد حمایت سازمان هوا فضا هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت فناور «آیریک پردازش شبرو» خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه معماری را هم در شرکت خود پایه گذاری کرده ایم و در زمینه معماری ساختمان سبز فعالیت خواهیم داشت، یک طرح در این حوزه ارائه داده ایم که برای اولین بار در ایران اجرا می شود و در حال انجام کارهای ثبتی آن هستیم.

شبرو افزود: در بخش انرژی های پاک و تجدید پذیر هم روی فناوری پنل های خورشیدی کار کرده ایم و توانسته ایم این فناوری را بومی سازی کنیم و پنل های سازگار تولید کنیم؛ مجوز کارخانه تولید این محصول را هم گرفته ایم، همچنین مجوز احداث نیروگاه خورشیدی به صورت مجتمع در مقایس ۴۰ مگاوات را اخذ کرده ایم که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر اینکه ما به خاطر فناور بودنمان همیشه دنبال نوآوری بوده ایم، اظهار داشت: حوزه های در حال کار را رها نمی کنیم اما برنامه و چشم انداز این است که براساس علم روز دنیا پیش برویم و فعالیت های خود را گسترش بدهیم و در کنار آن دنبال این هستیم جدید ترین ها را پیاده سازی کنیم.

مدیرعامل شرکت فناور «آیریک پردازش شبرو» یادآور شد: با یک فناوری شروع به کار کردیم اما الان شرکت ما تنها شرکت در غرب کشور است که در پنج حوزه فنی و مهندسی فعالیت دارد و اولین شرکتی هستیم که به صورت تخصصی در بخش انرژی های نو و پنل های خورشیدی از پژوهش تا ساخت و اجرا و پیاده سازی را وارد شده است.

شبرو با بیان اینکه محدودیتی برای خودمان نمی بینیم، فناوری یک دنیای بزرگ دارد و به همین دلیل چشم انداز فعالیت های ما گسترده خواهد بود، تصریح کرد: به جهت اینکه تاکنون اولین و جدیدترین محصول ها را ارائه داده ایم یکسری بازارهای انحصاری خودمان را در داخل کشور داریم، اما برنامه ۶ ماهه دوم امسال و سال ۱۴۰۱ شرکت ما ورود به بازارهای جهانی است. 

وی خاطرنشان کرد: تیم تحقیق و توسعه شرکت روی این مسئله کار می کنند تا بتوانیم حداقل بازارهای کشورهای همسایه را ورود کنیم و محصولات مرتبط با نیاز آن ها را بسازیم؛ چشم انداز ورود به بازارهای برون مرزی را داریم اما قطعا این موضوع به یک بازه زمانی حداقل یک ساله نیاز دارد تا با شناخت کامل بتوانیم بازار آن ها را تصاحب کنیم.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close